Pregled bibliografske jedinice broj: 842072
Kompetencije odgojitelja za prepoznavanje glazbeno nadarene djece
Kompetencije odgojitelja za prepoznavanje glazbeno nadarene djece // Zbornik znanstvenih radova s Međunarodne znanstvene konferencije Globalne i lokalne perspektive pedagogije / Jukić, Renata ; Bogatić, Katarina ; Gazibara, Senka ; Pejaković, Sara ; Simel, Sanja ; Varga, Aniko N. ; Campbell-Bar, Verity (ur.).
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016. str. 335-345 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 842072 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kompetencije odgojitelja za prepoznavanje glazbeno nadarene djece
(Teachers' Competence in Identifying Musically Gifted Children)
Autori
Borota, Bogdana ; Gortan-Carlin, Ivana Paula
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik znanstvenih radova s Međunarodne znanstvene konferencije Globalne i lokalne perspektive pedagogije
/ Jukić, Renata ; Bogatić, Katarina ; Gazibara, Senka ; Pejaković, Sara ; Simel, Sanja ; Varga, Aniko N. ; Campbell-Bar, Verity - Osijek : Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016, 335-345
ISBN
978-953-314-091-9
Skup
Međunarodna znanstvena konferencija "Globalne i lokalne perspektive pedagogije" / International Scientific Conference "Global and Local Perspectives of Pedagogy"
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 27.10.2016. - 28.10.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
glazbeno nadarena djeca ; glazbeno kompetentni odgojitelj ; kompetencije ; metodika glazbe ; Istra
(accelerated musical development ; musically gifted children ; Istria ; competent educators ; music methodology)
Sažetak
Odgojitelji su već pri odabiru svoga zvanja bili svjesni činjenice da će raditi s djecom koja su u najzahtjevnijem i najosjetljivijem razdoblju svoga razvoja. Djeca se u vrtićkoj dobi emotivno, kognitivno i sociološki razvijaju, a neka od njih su već tada naročito zainteresirana za pojedine grane umjetnosti. Predmet istraživanja ovoga rada jest način prepoznavanja glazbeno nadarene djece. Odgojitelj ne može prepoznati glazbeno nadareno dijete, a da sam nije usvojio određene glazbene kompetencije. Autorice u radu istražuju posjeduju li odgojitelji u hrvatskoj i slovenskoj Istri neophodne kompetencije zahvaljujući kojima mogu uspješno prepoznati glazbeno nadareno dijete, odnosno mogu li prepoznati dijete za koje se zasigurno može reći da je glazbeno nadareno. Nadalje, postavljaju se pitanja o broju glazbeno nadarene djece unutar vrtićke skupine koja se kao takva prepoznaju i o problemima na koje odgojitelji nailaze prilikom njihove detekcije. Kome se odgojitelji obraćaju nakon detekcije glazbeno nadarenog djeteta? Postoji li mreža dionika koji se bave glazbeno nadarenim djetetom i jesu li dovoljno aktivni? Istraživanje je provedeno metodom ankete, odnosno metodom ispitivanja upitnikom po vrtićima u Puli i Kopru te se rezultati donose na temelju manjeg uzorka od 91 ispitanika. Rezultati pokazuju da odgojitelji na temelju stečenog iskustva brzo prepoznaju muzikalno dijete, dijete s glazbenim sposobnostima kao glazbeno nadareno dijete, . Prema rezultatima ankete, glazbeno nadareno dijete ističe se u glazbenim aktivnostima. Ipak, odgojitelji potvrđuju potrebu za svojim dodatnim obrazovanjem, s ciljem lakše detekcije glazbeno nadarene djece.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Znanost o umjetnosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Profili:
Ivana Paula Gortan-Carlin
(autor)