Pregled bibliografske jedinice broj: 841955
Hrvatsko novinsko nakladništvo u kontekstu globalnih medijskih trendova
Hrvatsko novinsko nakladništvo u kontekstu globalnih medijskih trendova, 2016., doktorska disertacija, Filozofski fakultet u Rijeci, Rijeka
CROSBI ID: 841955 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Hrvatsko novinsko nakladništvo u kontekstu
globalnih medijskih trendova
(Croatian Newspaper Publising in the Context of
Global Media Trends)
Autori
Lozić, Joško
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Filozofski fakultet u Rijeci
Mjesto
Rijeka
Datum
07.10
Godina
2016
Stranica
440
Mentor
Prof.dr.sc. Marin Milković
Ključne riječi
hrvatska novinska industrija ; medijska industrija ; nakladništvo ; novinska industrija ; postmoderna ; postindustrijsko društvo
(Croatian newspaper industry ; the media industry ; publishing ; newspaper industry ; post-modern ; post-industrial society)
Sažetak
Počeci medijske industrije povezani su s nakladništvom i industrijskom proizvodnjom. Digitalizacijom i konvergencijom proizvodnih procesa s kraja 20. stoljeća, medijska je proizvodnja iskoračila iz okvira modernističkoga načina upravljanja sustavima te izbrisala čvrste granice između proizvodnje roba i usluga. Promjene koje je donijela postmoderna u medijskoj industriji najviše su se reflektirale na nakladništvo kao najstariju kategoriju medijske industrije. Medijski je proizvod postao sadržaj koji se distribuira i monetizira putem različitih platformi. Okolina nakladničkih organizacija temeljito se izmijenila u samo nekoliko godina, a poslovni modeli temeljni na velikom udjelu prihoda od oglašavanja zahtijevali su potpuno nove menadžerske pristupe u upravljanju poslovnim procesima. Upravljanje nakladničkom industrijom zahtijevalo je radikalne reforme te cjelokupan tehnološki zaokret. Globalna financijska kriza s početka 21. stoljeća pogodila je globalnu medijsku industriju te ubrzala redistribuciju prihoda od oglašavanja. Kriza gospodarstva na domaćem tržištu oštro se odrazila i na hrvatsku novinsku industriju, što je rezultiralo padom čitanosti, naklada i prihoda od oglašavanja. Pad prihoda od oglašavanja ugrozio je svakodnevno poslovanje novinske industrije i industrije magazina. Sve manji prihodi od oglašavanja izravno su utjecali na stečaj velikoga broja novinskih izdavača u Hrvatskoj. Globalna novinska industrija prolazi kroz korjenitu transformaciju, za razliku od hrvatske novinske industrije koja još uvijek pokušava pronaći put iz krize koristeći postojeće i dokazano neuspješne strategije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne društvene znanosti