Pregled bibliografske jedinice broj: 841924
Multimedijska obilježja digitalnih obrazovnih sadržaja za početno čitanje na hrvatskome jeziku
Multimedijska obilježja digitalnih obrazovnih sadržaja za početno čitanje na hrvatskome jeziku // Zbornik znanstvenih radova s Međunarodne znanstvene konferencije Globalne i lokalne perspektive pedagogije / Jukić, Renata ; Bogatić, Katarina ; Gazibara, Senka ; Pejaković, Sara ; Simel, Sanja ; Nagy Varga, Aniko (ur.).
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016. str. 106-116 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 841924 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Multimedijska obilježja digitalnih obrazovnih sadržaja za početno čitanje na hrvatskome jeziku
(Multimedial characteristics od digital educational content for early reading in Croatian language)
Autori
Bačeković-Mitrović, Davorka ; Bačeković Pavelić, Alica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik znanstvenih radova s Međunarodne znanstvene konferencije Globalne i lokalne perspektive pedagogije
/ Jukić, Renata ; Bogatić, Katarina ; Gazibara, Senka ; Pejaković, Sara ; Simel, Sanja ; Nagy Varga, Aniko - Osijek : Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016, 106-116
ISBN
978-953-314-091-9
Skup
Globalne i lokalne perspektive pedagogije
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 27.10.2016. - 28.10.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
obrazovni softver ; digitalni obrazovni sadržaj ; početno čitanje ; računalno potpomognuto učenje (CAL) ; softverski alati za učenje
(educational software ; digital educational content ; early reading ; computer assisted learning (CAL) ; e-learning software tools)
Sažetak
U radu se istražuju mišljenja reprezentativnog uzorka ispitanika (N=1095): učitelja/ica razredne nastave iz dvanaest županija u Republici Hrvatskoj, o multimedijskim obilježjima digitalnih obrazovnih sadržaja za početno čitanje na hrvatskome jeziku. Statistička analiza rezultata upitnika, provedena pomoću jednosmjerne analize varijance (ANOVA) i t-testa, pokazuje da učitelji/ice procjenjuju vrlo važnima performanse novih medija i digitalnih obrazovnih sadržaja za početno čitanje. Bez obzira na razlike u mišljenjima pojedinih skupina ispitanika, s obzirom na mjesto rada, godine radnoga staža, stupanj stručne spreme i samoprocjenu informatičke pismenosti, uočljivo je da učitelji/ice očekuju vrlo visok standard od multimedijskih osobitosti obrazovnih softvera, pogotovo s obzirom na dizajnerske, programerske aspekte produkcije suvremenih multimedija. Čak 32 tvrdnje, od 52 tvrdnja (61, 54%), u kojima se ispituje mišljenje o konkretnim obilježjima softvera, imaju prosječnu procjenu veću od 4, 00, a samo tri tvrdnje imaju prosječnu procjenu manju od 3, 00. Zaključuje se da model poželjnoga digitalnog obrazovnog sadržaja za početno čitanje mora inzistirati na navigacijski jednostavnim rješenjima, koja omogućuju brzu korisnikovu interakciju s njim i istodobnu povratnu informaciju. Percepcija važnosti pojedinih multimedijskih osobitosti obrazovnih softvera više varira s obzirom na mjesto rada učitelja/ica razredne nastave i stupanj samoprocjene informatičke pismenosti, a manje ovisi o njihovoj stručnoj spremi i radnome stažu. Može se zaključiti da informatička pismenost i radna sredina u većoj mjeri utječu na učiteljsku percepciju softvera i njihovo eventualno korištenje u nastavi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija