Pregled bibliografske jedinice broj: 841893
Perspektiva modeliranja prijevozne potražnje u Gradu Zagrebu uvođenjem „Park & Ride“ sustava
Perspektiva modeliranja prijevozne potražnje u Gradu Zagrebu uvođenjem „Park & Ride“ sustava // 34. Stručni seminar o signalizaciji, opremi, obnovi, održavanju cesta i sigurnostiu prometu - CESTE 2010.
Poreč, Hrvatska, 2010. (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 841893 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Perspektiva modeliranja prijevozne potražnje u Gradu Zagrebu uvođenjem „Park & Ride“ sustava
(Perspective modeling of transport demand in the City of Zagreb by introducing "Park & Ride" system)
Autori
Horvat, Rajko ; Kraljević, Mato ; Tomašić, Marijan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
34. Stručni seminar o signalizaciji, opremi, obnovi, održavanju cesta i sigurnostiu prometu - CESTE 2010.
/ - , 2010
Skup
34. Stručni seminar o signalizaciji, opremi, obnovi, održavanju cesta i sigurnostiu prometu - CESTE 2010.
Mjesto i datum
Poreč, Hrvatska, 09.03.2010. - 12.03.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Parkiranje; „Park&Ride“; javne garaže; upravljanje prometnom potražnjom
(Parking; "Park & Ride"; Public Garages; Management the Traffic Demand)
Sažetak
Razvojem cestovnog prometa i povećanjem broja motornih vozila na cestama promijenjeni su uvjeti protočnosti, vremena putovanja, udobnost i njegove sigurnost prometa. Nepropisno parkiranje vozila postavljeno je kao problema koji utječe na protočnost, sigurnost i udobnost prometnog toka u gradovima. Grad Zagreb kao administrativno, ekonomsko, gospodarsko i kulturno središte Hrvatske uz dnevna migracijska kretanja njegovih stanovnika dodatno je opterećen sa tranzitnim prometom i nerezidentnim parkiranjem zaposlenih u pojedinim zonama. Parkiranje kao posljedica prijevozne potražnje snažno utječe na prijevoznu potražnju. Nadziranjem ukupne ponude parkiranja može se dugoročno je mjera s pomoću koje jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave mogu kvalitativno koristiti raspoloživu parkirališna ponudu mjesta i upravljati prometnom potražnjom. Važno je naglasiti da smišljenu i racionalnu prometnu politiku nije moguće voditi ukoliko većina ponude prostora za parkiranje nije u javnoj funkciji. Upravo ta činjenica mora biti osnovna premisa prilikom izrade prostorno - planskih dokumenata s ciljem smanjenja prometnog opterećenja i načina modeliranja prostora za parkiranje i strukture potražnje za parkiranjem. Sustav „Park & Ride“ dokazano doprinosi upravljanju prijevoznoj potražnji te je poželjan i u Gradu Zagrebu. Međutim iako Grad Zagreb udovoljava svim uvjetima za uvođenje takvog sustava, te usprkos činjenici da je objavljen Generalni prometni plan kao i pozivni natječaj za program realizacije koncepta „P&R“ sustava u 2009. godini, do danas nisu poduzeti značajniji koraci za njegovu realizaciju.
Izvorni jezik
Hrvatski