Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 841859

Kritičke obrazovne teorije i njihove suvremene implikcije


Paprić, Dajana
Kritičke obrazovne teorije i njihove suvremene implikcije, 2016., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Osijek


CROSBI ID: 841859 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kritičke obrazovne teorije i njihove suvremene implikcije
(Critical educational theory and its contemporary implications)

Autori
Paprić, Dajana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Osijek

Datum
26.10

Godina
2016

Stranica
62

Mentor
Lukaš, Mirko

Ključne riječi
Freire; kritika; kritička pedagogija; mišljenje; obrazovanje; odgoj
(Freire; criticism; critical pedagogy; opinion; education; education)

Sažetak
Kritička je teorija pokušaj reinterpretacije znanstvene, društvene i humanističke slike svijeta. Iz te perspektive zamjetan je utjecaj kritičke teorije na razvoj kritičkih obrazovnih teorija. Idejni začetnici kritičke pedagogije su Paulo Freire i Henry Giroux, a njihov su rad nastavili Ira Shor, Michael Apple, Ivan Illich. Freire je izrazio kritiku škole i obrazovnog sustava, ne zadržavajući se pri tome samo na kritičkoj analizi, već i objedinivši ideje i pedagoško iskustvo u metode kojima je pozvao na kreativnost i inventivnost sadašnjih i budućih učitelja, učenika i onih koji to žele postati. Giroux je začetnik pojma „radikalne pedagogije“ koja poziva na kritiziranje i provjeravanje pouzdanosti znanja i moći, dok su Apple, Shor i Illich svoj doprinos pružili propitivanjem demokratičnosti škole, svrhe institucionaliziranog obrazovanja, dijaloških odnosa u razredu i emancipatornog potencijala koji obrazovanje može imati na pojedinca. Suvremene implikacije kritičkih obrazovnih teorija u hrvatskom školstvu moguće je promatrati iz perspektive građanskog odgoja i obrazovanja na kojem se u Republici Hrvatskoj tek odnedavno radi, te projekata obrazovanja za razvijanje kritičkog mišljenja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Mirko Lukaš (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Paprić, Dajana
Kritičke obrazovne teorije i njihove suvremene implikcije, 2016., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Osijek
Paprić, D. (2016) 'Kritičke obrazovne teorije i njihove suvremene implikcije', diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Osijek.
@phdthesis{phdthesis, author = {Papri\'{c}, Dajana}, year = {2016}, pages = {62}, keywords = {Freire, kritika, kriti\v{c}ka pedagogija, mi\v{s}ljenje, obrazovanje, odgoj}, title = {Kriti\v{c}ke obrazovne teorije i njihove suvremene implikcije}, keyword = {Freire, kritika, kriti\v{c}ka pedagogija, mi\v{s}ljenje, obrazovanje, odgoj}, publisherplace = {Osijek} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Papri\'{c}, Dajana}, year = {2016}, pages = {62}, keywords = {Freire, criticism, critical pedagogy, opinion, education, education}, title = {Critical educational theory and its contemporary implications}, keyword = {Freire, criticism, critical pedagogy, opinion, education, education}, publisherplace = {Osijek} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font