Pregled bibliografske jedinice broj: 841859
Kritičke obrazovne teorije i njihove suvremene implikcije
Kritičke obrazovne teorije i njihove suvremene implikcije, 2016., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Osijek
CROSBI ID: 841859 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kritičke obrazovne teorije i njihove suvremene implikcije
(Critical educational theory and its contemporary implications)
Autori
Paprić, Dajana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Osijek
Datum
26.10
Godina
2016
Stranica
62
Mentor
Lukaš, Mirko
Ključne riječi
Freire; kritika; kritička pedagogija; mišljenje; obrazovanje; odgoj
(Freire; criticism; critical pedagogy; opinion; education; education)
Sažetak
Kritička je teorija pokušaj reinterpretacije znanstvene, društvene i humanističke slike svijeta. Iz te perspektive zamjetan je utjecaj kritičke teorije na razvoj kritičkih obrazovnih teorija. Idejni začetnici kritičke pedagogije su Paulo Freire i Henry Giroux, a njihov su rad nastavili Ira Shor, Michael Apple, Ivan Illich. Freire je izrazio kritiku škole i obrazovnog sustava, ne zadržavajući se pri tome samo na kritičkoj analizi, već i objedinivši ideje i pedagoško iskustvo u metode kojima je pozvao na kreativnost i inventivnost sadašnjih i budućih učitelja, učenika i onih koji to žele postati. Giroux je začetnik pojma „radikalne pedagogije“ koja poziva na kritiziranje i provjeravanje pouzdanosti znanja i moći, dok su Apple, Shor i Illich svoj doprinos pružili propitivanjem demokratičnosti škole, svrhe institucionaliziranog obrazovanja, dijaloških odnosa u razredu i emancipatornog potencijala koji obrazovanje može imati na pojedinca. Suvremene implikacije kritičkih obrazovnih teorija u hrvatskom školstvu moguće je promatrati iz perspektive građanskog odgoja i obrazovanja na kojem se u Republici Hrvatskoj tek odnedavno radi, te projekata obrazovanja za razvijanje kritičkog mišljenja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija