Pregled bibliografske jedinice broj: 841748
Kostimografska vizualizacija vlastitoga proznog teksta
Kostimografska vizualizacija vlastitoga proznog teksta, 2016., diplomski rad, diplomski, Tekstilno-tehnološki fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 841748 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kostimografska vizualizacija vlastitoga proznog
teksta
(Costume design based on the self-authored prose
text)
Autori
Karabotić-Milovac, Koraljka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Tekstilno-tehnološki fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
27.09
Godina
2016
Stranica
70
Mentor
Purgar, Krešimir
Neposredni voditelj
Bakal, Ivana
Ključne riječi
Kostim ; prozni tekst ; vizualizacija ; dimenzije ; bajka
(costume ; prose text ; visualisation ; dimensions ; fairy tale)
Sažetak
U likovnom dijelu diplomski rad predstavlja vizualizaciju autoričina vlastitog proznog teksta. Sastoji se od proznog teksta, razrade likova i kostima, skica kostima, karte mjesta, opisa metodologije rada i zaključka, jednog sašivenog i jednog iskaširanog kostima. Od priče do kostima diplomski rad je u potpunosti autorski osmišljen. Prozni je tekst nestvaran, izmišljen, smješten u drugu dimenziju prostora i vremena, te samim time ima elemente bajke. Kostimi su inspirirani stvarnim vremenskim periodima, od antike do srednjega vijeka, no radnja nije smještena niti u jedan vremenski period. Nestvaran i bajkovit doživljaj koji ta dva isprepletena vremenska perioda donose uokvireni su u cjelokupnoj vizualizaciji teksta. Do ideje za realizaciju ovoga originalnog formata diplomskog autorica je došla kroz želju da vlastitu imaginaciju i stečeno znanje tijekom studiranja uobliči u novu koherentnu cjelinu. S obzirom na činjenicu da se autoričin završni rad nakon završetka treće godine studija bazirao na proznom tekstu gdje je u bajci bio isti glavni lik, ovaj rad predstavlja prethodnicu događanja opisanih u tom radu. Ova vrsta radnje koja se događa prije ranije opisane radnje uobičajena je anakronistička metoda u holivudskoj kinematografiji. Kao jedan od najpoznatijih primjera svakako je serijal Ratovi zvijezda. Termin koji se koristi za takvu vrstu nastavaka je “prequel” odnosno „predstavak“. U radu se jasno prepoznaje autoričina opčinjenost starim Egiptom i njegovom mitologijom, zbog čega se lik Sekhmet pojavljuje kao logičan izbor. Sekhmet predstavlja egipatsko božanstvo s glavom lavice i tijelom žene. Smatram da kroz lavlju glavu Sekhmet postaje savršeni simbol jake i moćne žene. Pored proznog djela, ovaj rad donosi i opiso scenografije, a priložena je i mapu glavnog grada zemlje u kojoj se odvija radnja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne tehničke znanosti, Filozofija, Znanost o umjetnosti
Napomena
Praktični dio diplomskog rada tj. izrada kostima
je izvedena uz stručnu pomoć stručne suradnice
Đurđice Kocijančić.
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Tekstilno-tehnološki fakultet, Zagreb