Pregled bibliografske jedinice broj: 841627
Statistička pismenost kao aspekt medijske pismenosti
Statistička pismenost kao aspekt medijske pismenosti // Knjiga sažetaka međunarodne znanstvene konferencije Medijska pismenost u digitalno doba - kulturna, ekonomska i politička perspektiva / Zgrabljić Rotar, Nada (ur.).
Zagreb: Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu, 2014. str. 89-90 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 841627 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Statistička pismenost kao aspekt medijske pismenosti
(Statistical Literacy as an aspect of Media Literacy)
Autori
Poljičak, Martina ; Jerak, Nevena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjiga sažetaka međunarodne znanstvene konferencije Medijska pismenost u digitalno doba - kulturna, ekonomska i politička perspektiva
/ Zgrabljić Rotar, Nada - Zagreb : Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu, 2014, 89-90
ISBN
978-953-7823-37-5
Skup
Medijska pismenost u digitalno doba - kulturna, ekonomska i politička perspektiva
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 06.06.2014. - 07.06.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
statistički medijski i informacijski servisi ; statistička pismenost ; razvojne strategije nacionalne statističke pismenosti ; pristupi oblikovanju medijskih servisa
(statistical media and information services ; statistical literacy ; development strategies for statistical literacy ; approaches to the design of media services)
Sažetak
Statistička je pismenost aspekt medijske pismenosti, napose zbog sve većeg udjela statističkih informacija u medijskome izvještavanju. Biti statistički pismen znači biti osposobljen za ispravno shvaćanje i ispravno korištenje statističkim informacijama, bilo iz medija bilo iz dostupnih servisa službene statistike, u svrhu vlastitog razvoja i posrednog ili neposrednog djelovanja na razvoj institucija i države. Statističke informacije daju pregled stanja i omogućuju praćenje promjena pojava u vremenu te bi trebale biti temelj za donošenje odluka u ekonomskoj, političkoj, kulturnoj i osobnoj sferi života. Rad će analizirati stupanj razvijenosti segmentiranoga pristupa razvoju statističke pismenosti kroz razvoj novih statističkih medijskih servisa za edukaciju i informiranje građana u Hrvatskoj. Pristup razvoju statističke pismenosti u Hrvatskoj autorice će usporediti sa stanjem u drugim zemljama u Europi, ali i drugdje. Propitat ćemo četiri pristupa u oblikovanju medijskih informacijskih servisa koje smatramo ključnima u razvoju tzv. novih statističkih medijskih servisa za građane: nelinearnost, interakcija, kontekstualnost i otvorenost repozitorija usluga. Prikazat ćemo primjenu četiriju pristupa u oblikovanju statističkih servisa za građane u različitim kontekstima i upozoriti na opravdanost primjene ovih pristupa u ispunjavanju ciljeva dugoročnih strategija razvoja nacionalne statističke pismenosti.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Sociologija