Pregled bibliografske jedinice broj: 841380
Prezentacija mode na prijelazu 19. i 20. stoljeća. Modernitet i spektakl
Prezentacija mode na prijelazu 19. i 20. stoljeća. Modernitet i spektakl, 2016., diplomski rad, diplomski, Tekstilno-tehnološki Fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 841380 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prezentacija mode na prijelazu 19. i 20. stoljeća. Modernitet i spektakl
(Presentation of fashion between 19th and 20th century. Modernity and spectacle)
Autori
Milički, Karla
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Tekstilno-tehnološki Fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
29.09
Godina
2016
Stranica
38
Mentor
Purgar, Krešimir
Ključne riječi
tehnološke revolucije; modernitet; modna revija; manekenka; spektakl
(technological revolutions; modernity; fashion show; mannequin; spectacle)
Sažetak
Velike tehnološke revolucije sredinom 19. st. u Americi i Europi donose revoluciju u svim porama društvenog života. Pojavljuju se novi oblici društvenih događanja, stroga klasno- socijalna segregacija slabi, a nova modna prezentacija stvara demokratizaciju mode. Nova percepcija vremena i prostora, koju su izazvali pojava fotografije i filma, mijenja percepciju i o vlastitom tijelu i ophođenju u prostoru. U ovakvom turbulentnom razdoblju moderniteta i novih brzina pojavljuje se modna revija kao novi oblik modne prezentacije u industriji visoke mode, haute couture. Odjednom modna revija postaje društveni događaj, a sama moda, kao oličenje kulta novoga, postaje imperativ. Šetnja gradom i promatranje, tj. gledati i biti gledan u najnovijoj modi, postaju sastavni dio društvenog života. Ovu ulogu pak utjelovljuje figura manekenke. Osim što stoji kao fizički nositelj i reprezent odjevnog predmeta kućâ visoke mode, njeno simboličko i kulturološko značenje je puno kompleksnije i značajnije u novom razdoblju decentraliziranog modernog subjekta. Istodobno percipirana kao subjekt i objekt mode, manekenka postaje figura u koju se gleda, koju se obožava i poput koje se želi biti, dok je istodobno smatrana negativnom figurom objekta / proizvoda u procesu komercijalizacije spektakla modne prezentacije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija