Pregled bibliografske jedinice broj: 841295
Izvannastavne aktivnosti u suvremenoj školi
Izvannastavne aktivnosti u suvremenoj školi. Zagreb: Školska knjiga, 2016 (monografija)
CROSBI ID: 841295 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Izvannastavne aktivnosti u suvremenoj školi
(Extracurricular activities in contemporary school)
Autori
Pejić Papak, Petra ; Vidulin, Sabina
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, ostalo
Izdavač
Školska knjiga
Grad
Zagreb
Godina
2016
Stranica
205
ISBN
978-953-0-51709-7
Ključne riječi
izvannastavne aktivnosti; škola; učenici; voditelji
(extracurricular activities; school; students; teachers)
Sažetak
Knjiga pod nazivom Izvannastavne aktivnosti u suvremenoj školi se bavi školom kao specifičnom ustanovom organiziranog odgoja i obrazovanja u kojoj izvannastavne aktivnosti čine važan udio planiranoga i organiziranoga slobodnog vremena učenika. Organizirano slobodno vrijeme višestruko koristi djetetu, a dobrobit se ogleda u pozitivnim iskustvima koje dijete dobiva sudjelovanjem u slobodnovremenskim aktivnostima, u dobivenoj potpori za cjelokupan razvoj. Program izvannastavnih aktivnosti ima svojstva okvirnoga, otvorenoga kurikuluma koji omogućuje da se, s obzirom na vrstu izvannastavnih aktivnosti i interesno područje, sadržaji stvaralački prilagode interesima i sposobnostima učenika te specifičnim uvjetima rada svake pojedine škole. Tijekom aktivnosti potiče se učenikovo aktivno sudjelovanje, timski rad, neposredno iskustvo, istraživanje, kritičko mišljenje i iznošenje ideja, prezentiranje u skupini te primjena naučenoga u novim situacijama. Iako su učenici zainteresirani za sudjelovanje u izvannastavnim aktivnostima, iz konteksta u kojem one danas djeluju vidljiva su brojna pitanja, između ostalih ona koja upozoravaju na nedovoljnu pozornost i iskorištenost izvannastavnih aktivnosti u procesu razvoja i napretka učenika te otežano postizanje dobrih rezultata bez adekvatnih organizacijsko-materijalno- prostornih uvjeta i stručnog voditelja. Polazeći od pozitivne prakse provedbe aktivnosti u hrvatskim školama prijedlozi koje autorice donose govore u prilog tomu da su potrebni konkretni osobni i društveni pomaci u sadržajnome, organizacijskome, planskome, kadrovskome, materijalnom pogledu kako bi izvannastavne aktivnosti postale sastavni i temeljni čimbenik odgoja i obrazovanja, ali i osnova na kojoj bi se učenik razvio u ispunjenoga, zadovoljnoga i kompetentnog člana zajednice.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli,
Sveučilište u Rijeci