Pregled bibliografske jedinice broj: 841282
Uvjeti i metodički aspekti realizacije aktivnosti sviranja u redovitoj nastavi glazbene kulture
Uvjeti i metodički aspekti realizacije aktivnosti sviranja u redovitoj nastavi glazbene kulture // Muzika u društvu
Sarajevo, Bosna i Hercegovina, 2016. str. 111-111 (predavanje, nije recenziran, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 841282 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uvjeti i metodički aspekti realizacije aktivnosti
sviranja u redovitoj nastavi glazbene kulture
(Conditions and didactical aspects for the
realization of playing activity in regular music
teaching)
Autori
Vidulin, Sabina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Muzika u društvu
/ - , 2016, 111-111
Skup
10. međunarodni simpozij Muzika u društvu
Mjesto i datum
Sarajevo, Bosna i Hercegovina, 20.10.2016. - 22.10.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
glazba ; modeli ; osnovna škola ; redovita nastava ; sviranje
(music ; models ; playing instrument ; primary school ; regular lesson)
Sažetak
Sviranje u osnovnoj školi predstavlja jedno od područja realizacije nastave glazbene kulture. Iako se smatra praktičnim načinom aktivnog muziciranja djece, ne provodi se u hrvatskim školama u većoj mjeri. Razlozi su prvenstveno financijskog karaktera: škola nema mogućnosti kupovine kvalitetnih glazbala koji bi činili učionički inventar, a donošenje glazbala u školu od strane učenika gotovo je neizvedivo. Zbog navedene problematike, manji se broj učitelja odlučuje za aktivnost sviranja u redovitoj nastavi, a kao drugi razlozi navode se veći broj učenika u razredu i nedovoljno vremena za usavršavanje učeničkog sviračkog umijeća. Međutim, budući da otvoreni model dopušta učitelju da samostalno odabere jedno područje, uz slušanje glazbe koje je obligatno, postoji realno vrijeme u razredu za provođenje te aktivnosti, a rezultati vezani za razvoj i unaprjeđenje glazbenih vještina učenika su višestruki. Osim što je sviranje ugodna aktivnost za koju su zainteresirani, djeca žele naučiti svirati. Rezultati jednogodišnjeg istraživanja sviranja na sintesajzeru s djecom četvrtog razreda (desetogodišnjaci koji su činili eksperimentalnu grupu), pokazuju da su učenici naučili svirati jednostavne pjesme po notama i bili bolji u prepoznavanju, razumijevanju i demonstraciji glazbenih sastavnica poput: ritma, melodije, tempa, dinamike, glazbenih oblika. Nastava je ostvarena u ugodnom, aktivnom i radnom ozračju uz izraženu motivaciju učenika i njihovo zadovoljstvo što su naučili svirati. Namjera autorice je ukazati na važnost sviranja u nastavi glazbene kulture te na metodički put provođenja te aktivnosti s učenicima od četvrtog do osmog razreda osnovne škole.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost