Pregled bibliografske jedinice broj: 841278
Popularizacija pjevanja i razvoj pjevačkog umijeća: školska i izvanškolska perspektiva
Popularizacija pjevanja i razvoj pjevačkog umijeća: školska i izvanškolska perspektiva // U potrazi za doživljajem i smislom u muzičkoj pedagogiji / Petrović, Milena (ur.).
Beograd: Fakultet muzičke umetnosti Beograd, 2017. str. 94-110 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 841278 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Popularizacija pjevanja i razvoj pjevačkog umijeća: školska i izvanškolska perspektiva
(Popularization of singing and development of singing skills: schoool and out-of-school perspective)
Autori
Vidulin, Sabina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
U potrazi za doživljajem i smislom u muzičkoj pedagogiji
/ Petrović, Milena - Beograd : Fakultet muzičke umetnosti Beograd, 2017, 94-110
ISBN
978-86-88619-87-5
Skup
Devetnaesti pedagoški forum scenskih umetnosti
Mjesto i datum
Beograd, Srbija, 30.09.2016. - 02.10.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
dječji pjevački festivali ; izvannastavne glazbene aktivnosti ; pjevanje ; redovita nastava
(children's singing festivals ; extracurricular musical activities ; regular class ; singing)
Sažetak
Namjera autorice je utvrditi koje su mogućnosti i rezultati provođenja aktivnosti pjevanja u razredu i izvannastavnim glazbenim aktivnostima te na koji se način može popularizirati pjevanje u izvanškolskom okružju. U razrednom muziciranju javljaju se teškoće pri zajedničkom reproduciranju pjesama zbog različitih vokalnih sposobnosti učenika, zrelosti glasa, boje i opsega pa postizanje pravilne intonacije nije uvijek moguće. S obzirom na to da razred nije sastavljen od učenika koji imaju isključivo pravilnu intonaciju, ne može se govoriti o kvaliteti razrednog muziciranja, ali kako učenici vole pjevati, pjevačkim će aktivnostima učitelji njegovati dječji glas te utjecati na kulturu vokalnog muziciranja. Osim redovite nastave, vrlo važnu ulogu u školi predstavljaju izvannastavne glazbene aktivnosti u kojima je najčešća aktivnost pjevački zbor, ali i solističko/komorno vokalno muziciranje. Pravilna intonacija uvjet je sudjelovanja učenika u tim skupinama pa se razvoj pjevačkog umijeća te kvaliteta i umjetnički dojam ciljanim radom mogu postići. Pri solističkom pjevanju učenik razvija pjevačku vještinu individualiziranim postupkom, što znači da pojedinac napreduje prema svojim mogućnostima i predispozicijama. Osim solo pjevanja, vokalno se može muzicirati i u manjim komornim sastavima, najčešće u vokalnim skupinama. Kako bi se populariziralo pjevanje i radilo na pjevačkom umijeću učenika uspješnim su se pokazali projekti školskog i gradskog dječjeg pjevačkog festivala, u kojima učenici nastupaju solistički i/ili skupno, uz pratnju zbora. Rezultati pokazuju da su uključeni učenici imali priliku napredovati u pjevanju, biti kreativni, pjevačko umijeće pretvoriti u umjetnički izraz, čime se utjecalo na njihove glazbene vještine, ali i na samopouzdanje, samopoštovanje i afirmaciju u društvu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost