Pregled bibliografske jedinice broj: 841248
Analiza učeničkih postignuća iz područja Glazbene umjetnosti i kulture u kontekstu Nacionalnog okvirnog kurikuluma
Analiza učeničkih postignuća iz područja Glazbene umjetnosti i kulture u kontekstu Nacionalnog okvirnog kurikuluma // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 61 (2015), 2; 109-123 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 841248 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza učeničkih postignuća iz područja Glazbene umjetnosti i kulture u kontekstu Nacionalnog okvirnog kurikuluma
(Analysis of Pupils' Attainments in the Field of Music Art and Culture in the Context of the National Curriculum Framework)
Autori
Vidulin, Sabina ; Bolić, Maja
Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) 61
(2015), 2;
109-123
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
glazbena kultura i umjetnost ; kurikulum ; strukturna analiza ; umjetničko područje
(music culture and art ; curriculum ; structure analysis ; field of art)
Sažetak
U ovome radu autorice analiziraju umjetničko područje Nacionalnog okvirnog kurikuluma, s naglaskom na Glazbenu kulturu i umjetnost. Uspoređuju se učenička postignuća u prva tri ciklusa obrazovanja, strukturirana u pet cjelina. Rezultati analize ukazuju na to da su ishodi ponekad direktno (neposredno), ponekad indirektno (posredno), zatim imanentno, ali i neglazbeno ili izvanglazbeno vezani uz glazbu kao autonomnu umjetnost. U cjelinama i ishodima u kojima se ističe recepcija i percepcija glazbe, svladavanje glazbenih sastavnica, sudjelovanju u glazbenim aktivnostima, razvidno je da glazbena aktivnost čini osnovnu djelatnost. S druge strane, cjeline koje imaju izvanglazbenu i posrednu konotaciju udaljavaju se od cilja nastave glazbene kulture, zadaća predmeta, ali i samih (realnih, ostvarivih) učeničkih postignuća jer ni u kakvom obliku ne utječu na razvoj umjetničkog identiteta učenika. Daljnjom analizom ostvarivosti kurikulumskih zahtjeva, zatim proučavanjem pozitivnih i negativnih odjeka kurikulumskih promjena u glazbeno-pedagoškoj praksi te uspostavom znanstvenoga i praktičnoga konsenzusa, moguće je okvirni kurikulum inovirati i unaprijediti, a time i nastavu glazbe.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost