Pregled bibliografske jedinice broj: 841229
Dinamika procesa usvajanja premeta strance kod polaznika rekreativnih gimnastičkih programa mlađe školske dobi
Dinamika procesa usvajanja premeta strance kod polaznika rekreativnih gimnastičkih programa mlađe školske dobi, 2016., diplomski rad, diplomski, Kineziološki fakultet, Split
CROSBI ID: 841229 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dinamika procesa usvajanja premeta strance kod polaznika rekreativnih gimnastičkih programa mlađe školske dobi
(Learning dynamics of cartwheel among children attendants of recreative gymnastics programs)
Autori
Labrović, Antonija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Kineziološki fakultet
Mjesto
Split
Datum
26.10
Godina
2016
Stranica
33
Mentor
Jelaska, Igor ; Delaš Kalinski, Sunčica
Ključne riječi
djevojčice; premet strance iz čeonog početnog položaja u lijevu i desnu stranu; motoričko znanje
(girls; gymnastic skills; motor knowledge;)
Sažetak
Primarni cilj istraživanja bio je utvrditi dinamiku procesa učenja premeta strance iz čeonog početnog položaja u lijevu i desnu stranu. Prije primarnog cilja, s metodološkog stajališta, bilo je važno utvrditi zadovoljavajuće metrijske karakteristike procjenjivača razine naučenosti gimnastičkih motoričkih znanja (sudaca). Sekundarni cilj istraživanja bio je utvrditi razlike u razinama usvojenosti premeta strance iz čeonog početnog položaja u lijevu i desnu stranu. Uzorak ispitanika činilo je 17 djevojčica iz Gimnastičkog kluba „Kaštela“. Iste su u sklopu gimnastičkog treninga, tri puta tjedno po 60 minuta, tijekom godine u trajanju od 12 tjedana bile uključene u eksperimentalni kineziološki tretman. Eksperimentalni program koji su djevojčice pohađale obuhvaćao je motoričko znanje iz područja sportske gimnastike koje se izvodilo u dvije strane: premet strance iz čeonog početnog položaja u lijevu i desnu stranu. Njihov stupanj naučenosti provjeravala su tri sudca putem videozapisa, a vrednovalo se prema Likertovoj skali uspješnosti od 1 – 5. Razina naučenosti i perzistentnost ovih motoričkih znanja provjeravala se na kraju kineziološkog tretmana – finalna točka procesa učenja. Za testiranje postavljenih hipoteza istraživane su metrijske karakteristike i deskriptivna statistika čestica, deskriptivna statistika i K-S test ukupnog rezultata. Na temelju dobivenih rezultata, koji se odnose na postavljene ciljeve istraživanja generalno je moguće utvrditi: • Novokonstruiranim testovima gimnastičkih znanja utvrđene su zadovoljavajuće metrijske karakteristike što opravdava njihovu primjenu u praksi. • Iako se radilo o tromjesečnom tretmanu utvrđene su poprilično ujednačene vrijednosti aritmetičkih sredina ocjena za izvedbu premeta strance iz čeonog početnog položaja u lijevu i desnu stranu. • Utvrđene su minimalne i maksimalne vrijednosti, prema Likertovoj skali i kriterijima ocjenjivanja što navodi na zaključak da su u svim točkama provjeravanja postojale djevojčice koje istraživano znanje nisu mogle samostalno izvesti, ali i one koje su ga izvodile bez pogrešaka. Zaključno je utvrđeno da iako numerički pomaci nisu bili preveliki predstavljaju napredak i potvrđuju adekvatnost primijenjenog kineziološkog tretmana jer se radilo o kompleksnom motoričkom znanju podučavanom kod početnica.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Kineziološki fakultet, Split