Pregled bibliografske jedinice broj: 840980
Stavovi učitelja o darovitosti i darovitim učenicima
Stavovi učitelja o darovitosti i darovitim učenicima // Inkluzija v sodobni šoli / Hozjan, Dejan ; Strele, Marko (ur.).
Koper: Univerzitetna založba Annales, 2012. str. 235-252
CROSBI ID: 840980 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi učitelja o darovitosti i darovitim učenicima
(TEACHERS ATTITUDES ABOUT GIFTED STUDENTS)
Autori
Kadum-Bošnjak, Sandra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Inkluzija v sodobni šoli
Urednik/ci
Hozjan, Dejan ; Strele, Marko
Izdavač
Univerzitetna založba Annales
Grad
Koper
Godina
2012
Raspon stranica
235-252
ISBN
978-961-6862-29-5
Ključne riječi
darovitost, edukacija, identifikacija darovitih, postupci u radu s darovitim, učenici, učitelji, vrste darovitosti
(talent, education, gifted identification, forms of work with gifted pupilis, teachers, types of giftedness)
Sažetak
Cilj rada je bio ispitati stavove učitelja o darovitosti i darovitim učenicima i njihovoj edukaciji, njihovoj zastupljenosti u osnovnoj školi / razredu, vrstama darovitosti koje prevladavaju kod učenika, postupcima u radu s darovitim učenicima, o potrebi škole za posebnim edukacijskim programima te stavove učitelja o značaju darovitih učenika za društvenu zajednicu. Za potrebe ovog istraživanja konstruiran je poseban upitnik koji se sastojao od devet tvrdnji. Ispitanici su za svaku tvrdnju na peterostupanjskoj ljestvici određivali koliko se s njom slažu, odnosno ne slažu. Iz dobivenih rezultata utvrđeno je da se većina učitelja susreću s darovitim učenicima, te da imaju pozitivno mišljenje o potrebama škole za edukacijskim programima za darovite učenike. Kada su u pitanju postupci u radu s darovitim učenicima, učitelji imaju negativan stav prema homogenom grupiranju, školskoj akceleraciji, ali i ostajanju darovitih učenika u redovnim razrednim odjelima. Rezultati istraživanja ukazuju i na pozitivan stav učitelja prema darovitim učenicima, koje smatraju vrijednim resursima za društvenu zajednicu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija