Pregled bibliografske jedinice broj: 840916
MATERIJALIZAM, STATUSNA I UPADLJIVA POTROŠNJA STUDENATA U HRVATSKOJ
MATERIJALIZAM, STATUSNA I UPADLJIVA POTROŠNJA STUDENATA U HRVATSKOJ // Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb, 65 (2014), 3; 241-259 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 840916 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
MATERIJALIZAM, STATUSNA I UPADLJIVA POTROŠNJA STUDENATA U HRVATSKOJ
(MATERIALISM, STATUS AND CONSPICUOUS CONSUMPTION OF STUDENTS IN CROATIA)
Autori
Nefat, Ariana ; Benazić, Dragan
Izvornik
Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb (0424-7558) 65
(2014), 3;
241-259
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
materijalizam; statusna potrošnja; upadljiva potrošnja
(materialism; status consumption; conspicuous consumption)
Sažetak
Predmet istraživanja su srodni, ali međusobno različiti koncepti prisutni u suvremenom potrošačkom društvu: materijalizam, statusna i upadljiva potrošnja. Polazeći od teorijskog razmatranja tih pojmova i analize dostupnih empirijskih istraživanja, problematika je istražena testiranjem hipoteza o razini njihove pojavnosti u izabranoj studentskoj populaciji Hrvatske, u cjelosti i prema spolu, te njihovog međusobnog odnosa. Istraživanjem putem anketnog upitnika i obradom rezultata utvrđuje se da je istraživana populacija ispodprosječno materijalistički orijentirana i nesklona statusnoj i upadljivoj potrošnji. Studenti muškog spola skloniji su statusnoj i upadljivoj potrošnji, dok kod materijalizma nema statistički značajne razlike, što potvrđuje nekonzistentnost dosadašnjih nalaza. U svezi njihova odnosa utvrđuje se da materijalizam utječe na statusnu i upadljivu potrošnju, kao što statusna potrošnja utječe na upadljivu potrošnju. Međutim, s obzirom na snažniji učinak materijalizma na upadljivu potrošnju kroz statusnu potrošnju zaključuje se da materijalistički orijentirani pojedinci žele posjedovati stvari radi postizanja određenog statusa u društvo i istovremeno se posjedovanjem stvari isticati u odnosu na druge.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus
- EconLit