Pregled bibliografske jedinice broj: 840673
Kreativni pristup nastavi književnosti u nižim razredima osnovne škole
Kreativni pristup nastavi književnosti u nižim razredima osnovne škole, 2016., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 840673 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kreativni pristup nastavi književnosti u nižim razredima osnovne škole
(A creative approach to teaching literature in lower grades of primary school)
Autori
Čerjan, Ane
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
17.09
Godina
2016
Stranica
56
Mentor
Velički, Vladimira
Neposredni voditelj
Milković, Ivana
Ključne riječi
nastava književnosti; kreativnost u nastavi; otvoreni metodički sustav; kreativni učitelji
(teaching literature; creativity in teaching; open teaching system; creative teachers)
Sažetak
Tema ovoga diplomskoga rada je kreativnost u nastavi književnosti. Cilj je pokazati da uz kreativnog učitelja i kreativni pristup nastavi možemo učenicima na sasvim nov način prezentirati sadržaj književnosti i učiniti ga zanimljivim i zabavnim. Kao primjer dobre prakse pokazao se otvoreni metodički sustav, koji daje više slobode učeniku i izlazi iz okvira tradicionalne nastave kojoj teže učitelji. Prikazane su aktivnosti koje su izrađene za praktični dio istraživanja, koje mogu biti dobar primjer za rad u nastavi, a ispitani su i stavovi učitelja o kreativnom pristupu nastavi književnosti. Istraživanje je provedeno na uzorku od 100 učitelja iz cijele Hrvatske, uz pomoć Google Drive aplikacije „Obrasci“, anonimnom online anketom. Anketa se sastojala od 12 pitanja otvorenog, zatvorenog i kombiniranog tipa koja proizlaze iz relevantne literature. U istraživanju je kombiniran kvalitativni i kvantitativni pristup obradi podataka kako bi dobivene brojčane pokazatelje dodatno opisali i objasnili kvalitativnim pristupom. Dobiveni rezultati su prikazani u postotcima i potkrijepljeni opisno. Istraživanje je pokazalo da je učitelj jako važan čimbenik u procesu nastave i da njegova kreativnost može uvelike poboljšati učeničku. Ono što je vidljivo iz odgovora ispitanika je da je glavni metodički sustav koji koriste interpretativni i da previše pažnje posvećuju književnom tekstu, a jako malo stvaralačkom dijelu nastave. S druge strane, praktični dio istraživanja pokazao je da nastava književnosti može biti zabavna i kreativna, ako se samo usudimo „izaći iz okvira“, a najveća nagrada svakom učitelju biti će zadovoljstvo učenika, što će u ovom istraživanju pokazati njihov konačni produkt – slikovnice izrađene kroz praktični dio istraživanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb