Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 840591

Stavovi učitelja osnovnih škola o inkluziji učenika s poteškoćama u razvoju


Livaković, Jelena; Pavlin-Bernardić, Nina; Subotić, Siniša
Stavovi učitelja osnovnih škola o inkluziji učenika s poteškoćama u razvoju // 3. Dani obrazovnih znanosti: Knjiga sažetaka / Jugović, Ivana (ur.).
Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2016. str. 74-75 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 840591 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Stavovi učitelja osnovnih škola o inkluziji učenika s poteškoćama u razvoju
(Elementary school teachers' attitudes on inclusion of pupils with developmental difficulties)

Autori
Livaković, Jelena ; Pavlin-Bernardić, Nina ; Subotić, Siniša

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
3. Dani obrazovnih znanosti: Knjiga sažetaka / Jugović, Ivana - Zagreb : Institut za društvena istraživanja, 2016, 74-75

ISBN
978-953-6218-74-5

Skup
3. Dani obrazovnih znanosti

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 20.10.2016. - 21.10.2016

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
učenici s poteškoćama; inkluzija; stručna osposobljenost; stavovi učitelja
(students with difficulties; inclusion; education; teachers' attitudes)

Sažetak
Kao posljedica jačanja svijesti o važnosti ravnopravnog sudjelovanja svih učenika u školstvu, razvila se ideja sustava odgoja i obrazovanja koji odgovara na različite potrebe svojih polaznika u njima bliskoj sredini. Inkluzivni pokret tako predlaže pristup obrazovanju koji zahtjeva od sredine prilagodbu s obzirom na različite potrebe svakog djeteta. Ciljevi ovog istraživanja bili su ispitati stavove učitelja razredne i predmetne nastave o inkluziji učenika s poteškoćama u razvoju u odgojno-obrazovni sustav, utvrditi izvore njihovog zadovoljstva i nezadovoljstva u radu s učenicima s poteškoćama te prijedloge za poboljšanje kvalitete inkluzije. U istraživanju je sudjelovalo 150 učitelja razredne i predmetne nastave iz 12 osnovnih škola u Zagrebu. Sudionici su ispunili hrvatsku verziju Upitnika stavova o inkluziji – SINKL 2.0 (Subotić i Anđić, 2016), koji se sastoji od četiri subskale: 1) moralni imperativ inkluzije, 2) problemi u inkluzivnoj nastavi, 3) djelomična inkluzija i 4) stručna podrška. Uz to, odgovorili su na pitanja o tome koliko smatraju da su educirani za rad s učenicima s poteškoćama/invaliditetom te na pitanja otvorenog tipa o aspektima rada s učenicima s poteškoćama kojima su zadovoljni, a kojima nisu, kao i o prijedlozima za poboljšanje kvalitete inkluzije. Rezultati su pokazali dobra psihometrijska svojstva hrvatske verzije SINKL 2.0 upitnika. Na sve četiri subskale stavovi učitelja bili su blago pozitivni. Rezultati učitelja predmetne i razredne nastave statistički su se značajno razlikovali samo na subskali stručne podrške, pri čemu učitelji predmetne nastave procjenjuju višom kvalitetu stručne podrške koju dobivaju. Učitelji koji u razredu nemaju asistenta koji pomaže djetetu s poteškoćama višima procjenjuju probleme u nastavi. Također, učitelji su procijenili relativno niskom svoju stručnu osposobljenost za rad s takvom djecom. Kvalitativna analiza odgovora o aspektima rada s učenicima s poteškoćama kojima su učitelji zadovoljni pokazala je da su najčešće kategorije izvora zadovoljstva napredak učenika, osvješćivanje druge djece u razredu o različitostima, suradnja s roditeljima i sa stručnom službom, dok su najčešći izvori nezadovoljstva nerealna očekivanja roditelja, nedovoljna stručna osposobljenost za rad s takvom djecom te nedostatak vremena koje mogu posvetiti takvom učeniku. Dominantne kategorije u koje se mogu svrstati prijedlozi učitelja za poboljšanje kvalitete inkluzije odnose se na češće edukacije u ovom području, obavezne stručne suradnike u školama, bolju uključenost cijelog sustava u pružanje podrške i pomoći nastavnicima u radu s učenicima s poteškoćama, obavezne educirane asistente u nastavi te bolju materijalnu opremljenost škola.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb

Profili:

Avatar Url Nina Pavlin-Bernardić (autor)

Citiraj ovu publikaciju:

Livaković, Jelena; Pavlin-Bernardić, Nina; Subotić, Siniša
Stavovi učitelja osnovnih škola o inkluziji učenika s poteškoćama u razvoju // 3. Dani obrazovnih znanosti: Knjiga sažetaka / Jugović, Ivana (ur.).
Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2016. str. 74-75 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Livaković, J., Pavlin-Bernardić, N. & Subotić, S. (2016) Stavovi učitelja osnovnih škola o inkluziji učenika s poteškoćama u razvoju. U: Jugović, I. (ur.)3. Dani obrazovnih znanosti: Knjiga sažetaka.
@article{article, author = {Livakovi\'{c}, Jelena and Pavlin-Bernardi\'{c}, Nina and Suboti\'{c}, Sini\v{s}a}, editor = {Jugovi\'{c}, I.}, year = {2016}, pages = {74-75}, keywords = {u\v{c}enici s pote\v{s}ko\'{c}ama, inkluzija, stru\v{c}na osposobljenost, stavovi u\v{c}itelja}, isbn = {978-953-6218-74-5}, title = {Stavovi u\v{c}itelja osnovnih \v{s}kola o inkluziji u\v{c}enika s pote\v{s}ko\'{c}ama u razvoju}, keyword = {u\v{c}enici s pote\v{s}ko\'{c}ama, inkluzija, stru\v{c}na osposobljenost, stavovi u\v{c}itelja}, publisher = {Institut za dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Livakovi\'{c}, Jelena and Pavlin-Bernardi\'{c}, Nina and Suboti\'{c}, Sini\v{s}a}, editor = {Jugovi\'{c}, I.}, year = {2016}, pages = {74-75}, keywords = {students with difficulties, inclusion, education, teachers' attitudes}, isbn = {978-953-6218-74-5}, title = {Elementary school teachers' attitudes on inclusion of pupils with developmental difficulties}, keyword = {students with difficulties, inclusion, education, teachers' attitudes}, publisher = {Institut za dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font