Pregled bibliografske jedinice broj: 840444
Model praćenja i podsticaja ranog razvoja dece s neurorizikom na kliničkom nivou
Model praćenja i podsticaja ranog razvoja dece s neurorizikom na kliničkom nivou // Beogradska defektološka škola/Belgrade School of Special Education and Rehabilitation, IV International Scientific Conference ˝Special Education and Rehabilitation- Early Intervention˝ Abstract Book, Vol 22., No. 2(Suppl.1), 2016. / Potić, Srećko (ur.).
Beograd: Bid Štampa, 2016. str. 86-87 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 840444 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Model praćenja i podsticaja ranog razvoja dece s neurorizikom na kliničkom nivou
(Model of monitoring and encouraging the early development of children with neurorisk on clinical level)
Autori
Šečić, Ana ; Starčević Perica, Martina ; Matijević, Valentina ; Mašić, Valentina ; Habulin, Ivan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Beogradska defektološka škola/Belgrade School of Special Education and Rehabilitation, IV International Scientific Conference ˝Special Education and Rehabilitation- Early Intervention˝ Abstract Book, Vol 22., No. 2(Suppl.1), 2016.
/ Potić, Srećko - Beograd : Bid Štampa, 2016, 86-87
Skup
IV International Scientific Conference ˝Special Education and Rehabilitation- Early Intervention˝
Mjesto i datum
Subotica, Srbija, 14.10.2016. - 16.10.2016
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
rani razvoj ; deca s neurorizikom ; rana rehabilitacija
(early development ; child at neuro-risk ; early rehabilitation)
Sažetak
Rana intervencija se definiše kroz sve oblike podsticaja usmerenog prema deci i savetovanja usmerenog prema roditeljima i široj okolini. Na Odseku za dečju rehabilitaciju Klinike za reumatologiju, fizikalnu medicinu i rehabilitaciju KBC „Sestre milosrdnice“ zbrinuta su deca sa faktorima rizika (ali i deca kod koje se uočava neuromotoričko odstupanja bez obzira na postajanje faktora rizika u anamnezi), te se kroz timsku saradnju svakom detetu i roditelju nastoji pružiti individualni pristup i podrška tokom perioda ranog razvoja deteta. Program rane intervencije uključuje kontinuirano praćenje ranog razvoja kroz timski pristup u kojem učestvuju lekar fizijatar, edukacijski-rehabilitator, logoped, fizioterapeut, radni terapeut, medicinska sestra, te pridruženi članovi tima neuropedijatar, psiholog kao i ostali stručnjaci po potrebi. Kroz koordinirani rad čitavog tima te individualni pristup kako detetu tako i roditeljima usmereni smo na poboljšanje detetovog telesnog, emotivnog i socijalnog zdravlja te na pružanje podrške roditeljima. Budući da je rani razvoj u velikoj meri određen kontekstom u kojem dete odrasta, a u prvim je godinama života najvažniji kontekst detetova porodica, roditelj samo kao aktivni učesnik procesa rehabilitacije omogućuje detetu postizanje uspjeha na razvojnim lestvicama. Cilj rada je prikazati dijagnostičko-savetodavno-terapijski model praćenja i poticanja ranog razvoja dece s neurorizikom na kliničkoj razini
Izvorni jezik
Srb
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti, Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb