Pregled bibliografske jedinice broj: 840159
Bura u čaši vode ili pet do dvanaest? Što i kako s građanskim odgojem i obrazovanjem u školama
Bura u čaši vode ili pet do dvanaest? Što i kako s građanskim odgojem i obrazovanjem u školama // Dani obrazovne znanosti: obrazovne promjene: izazovi i očekivanja
Zagreb, Hrvatska, 2016. str. - (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 840159 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Bura u čaši vode ili pet do dvanaest? Što i kako s građanskim odgojem i obrazovanjem u školama
(Storm in a teacup or five to twelve? What to do with civic education in Croatian schools?)
Autori
Ćulum, Bojana ; Kovačić, Marko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Skup
Dani obrazovne znanosti: obrazovne promjene: izazovi i očekivanja
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 20.10.2016. - 21.10.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
mladi ; građanski odgoj i obrazovanje ; politička kompetencija ; civilno društvo ; obrazovni sustav
(youth ; civic education ; civic competence ; civil society ; education)
Sažetak
Posljednjih nekoliko godina svjedoci smo sve intenzivnije javne rasprave o stanju političke kompetencije mladih i perspektivi uvođenja kvalitetnijeg sadržaja u formalno obrazovanje koji bi razvijao znanja, vještine i stavove nužne za djelotvorniji život u zajednici. Polazeći od nalaza empirijskog istraživanja političke pismenosti maturanata provedenog na nacionalno reprezentativnom uzorku od 1146 učenika završnih razreda srednjih škola tijekom travnja i svibnja 2015.g., autori u tekstu kontekstualiziraju i konceptualiziraju političke kompetencije mladih te, uvidom u različite podtipove i modele građanskog odgoja i obrazovanja u različitim sustavima, nude najadekvatniji model za specifičnost hrvatskog konteksta. Rad se sastoji od tri dimenzije. U prvoj autori analiziraju političku kompetenciju mladih, uzimajući u obzir njihova politička znanja, političku informiranost i stavove. Druga dimenzija rada uključuje analizu različkih modela i pojava građanskog odgoja i obrazovanja u okviru formalnog i neformalnog obrazovanja s ciljem pronalaska adekvatnog modela odgoja i obrazovanja za demokratsko građanstvo za mlade u Hrvatskoj. Posljednja dimenzija rada fokusira se na identifikaciju segmenata aktualnog odgojno-obrazovnog sustava i društvenog konteksta koji bi mogli posluži kao poticajno okruženje za implementaciju najdjelotvornijih modela iz druge dimenzije. Drugim riječima, rad analizira postojeće kapacitete i perspektive sustava te nudi preporuke kako najbolje iskoristiiste da bi adekvatno targetirali specifičnost političke kompetencije mladih koji su dio tog sustava.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Politologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka,
Institut za društvena istraživanja , Zagreb