Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 840132

Odnos fonološkog procesiranja s mjerama kognitivnog učinka kod djece sa specifičnim teškoćama čitanja


Pavičić Dokoza, Katarina; Ribar, Maja
Odnos fonološkog procesiranja s mjerama kognitivnog učinka kod djece sa specifičnim teškoćama čitanja // Translacijski pristup u dijagnostici i rehabilitaciji slušanja i govora - 55 godina SUVAG-a: Knjiga sažetaka / Dulčić, Adinda ; Mihanović, Vesna ; Pavičić Dokoza, Katarina ; Ribar, Maja (ur.).
Zagreb: Poliklinika SUVAG, 2016. str. 118-119 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 840132 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Odnos fonološkog procesiranja s mjerama kognitivnog učinka kod djece sa specifičnim teškoćama čitanja
(Relationship of phonological processing with measures of cognitive performance in children with specific reading difficulties)

Autori
Pavičić Dokoza, Katarina ; Ribar, Maja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Translacijski pristup u dijagnostici i rehabilitaciji slušanja i govora - 55 godina SUVAG-a: Knjiga sažetaka / Dulčić, Adinda ; Mihanović, Vesna ; Pavičić Dokoza, Katarina ; Ribar, Maja - Zagreb : Poliklinika SUVAG, 2016, 118-119

ISBN
978-953-7948-01-6

Skup
Translacijski pristup u dijagnostici i rehabilitaciji slušanja i govora - 55 godina SUVAG-a

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 19.05.2016. - 21.05.2016

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
fonološko kodiranje ; fonološko pamćenje ; kognitivni učinak
(phonological coding ; phonological memory ; cognitive performance)

Sažetak
Razumijevanje specifičnih teškoća čitanja istražuje se kroz brojne studije kojima je cilj rasvjetljivanje procesa u pozadini čitanja koji dovode do odstupanja u razvoju ove kompleksne sposobnosti. Fonološka svjesnost, fonološko imenovanje i fonološko pamćenje smatraju se važnim kognitivnim procesima odgovornim za prepoznavanje riječi. S druge strane, veliki broj istraživanja usmjeren je i na proučavanje učinka vizualnih sposobnosti na proces prepoznavanja riječi. Cilj ovog istraživanja bio je odrediti odnos između zadataka fonološkog kodiranja s mjerama kognitivnog učinka kod djece sa specifičnim teškoćama čitanja. Istraživanjem je obuhvaćeno 23 djece u dobi od 7 g. i 6 mj. do 11 g. i 11 mj. s dijagnozom specifičnih teškoća čitanja, urednih intelektualnih sposobnosti i bez drugih teškoća (uredan neurološki i audiološki status). Fonološko procesiranje mjereno je putem serije ispitnih zadataka koji se sastoje od prepoznavanja niza grafema te serijom pseudoriječi. Mjere kognitivnog učinka operacionalizirane su putem verbalnih i neverbalnih subskala Wechlerovog testa inteligencije za djecu. Utvrđeno je da je točnost fonološkog kodiranja u najvećoj mjeri povezana s neverbalnim subtestom u čijoj podlozi se nalazi misaona i perceptivna organizacija (sastavljanje predmeta), dok je brzina u najvećoj mjeri bila povezana s neverbalnim subtestom u čijoj pozadini se nalazi vizuomotorička koordinacija i brzina mentalne reakcije (šifriranje). Brzina fonološkog kodiranja bila je u visokoj povezanosti s rasponom fonološkog pamćenja, a fonološko pamćenje u najvećoj je mjeri bilo određeno pamćenjem niza brojeva kao mjerom kognitivnog učinka. Dobiveni rezultati raspravljeni su u kontekstu suvremenih teorija razvoja čitanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Poliklinika SUVAG

Profili:

Avatar Url Katarina Pavičić Dokoza (autor)

Avatar Url Maja Ribar (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Pavičić Dokoza, Katarina; Ribar, Maja
Odnos fonološkog procesiranja s mjerama kognitivnog učinka kod djece sa specifičnim teškoćama čitanja // Translacijski pristup u dijagnostici i rehabilitaciji slušanja i govora - 55 godina SUVAG-a: Knjiga sažetaka / Dulčić, Adinda ; Mihanović, Vesna ; Pavičić Dokoza, Katarina ; Ribar, Maja (ur.).
Zagreb: Poliklinika SUVAG, 2016. str. 118-119 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Pavičić Dokoza, K. & Ribar, M. (2016) Odnos fonološkog procesiranja s mjerama kognitivnog učinka kod djece sa specifičnim teškoćama čitanja. U: Dulčić, A., Mihanović, V., Pavičić Dokoza, K. & Ribar, M. (ur.)Translacijski pristup u dijagnostici i rehabilitaciji slušanja i govora - 55 godina SUVAG-a: Knjiga sažetaka.
@article{article, author = {Pavi\v{c}i\'{c} Dokoza, Katarina and Ribar, Maja}, year = {2016}, pages = {118-119}, keywords = {fonolo\v{s}ko kodiranje, fonolo\v{s}ko pam\'{c}enje, kognitivni u\v{c}inak}, isbn = {978-953-7948-01-6}, title = {Odnos fonolo\v{s}kog procesiranja s mjerama kognitivnog u\v{c}inka kod djece sa specifi\v{c}nim te\v{s}ko\'{c}ama \v{c}itanja}, keyword = {fonolo\v{s}ko kodiranje, fonolo\v{s}ko pam\'{c}enje, kognitivni u\v{c}inak}, publisher = {Poliklinika SUVAG}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Pavi\v{c}i\'{c} Dokoza, Katarina and Ribar, Maja}, year = {2016}, pages = {118-119}, keywords = {phonological coding, phonological memory, cognitive performance}, isbn = {978-953-7948-01-6}, title = {Relationship of phonological processing with measures of cognitive performance in children with specific reading difficulties}, keyword = {phonological coding, phonological memory, cognitive performance}, publisher = {Poliklinika SUVAG}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font