Pregled bibliografske jedinice broj: 840048
Razotkrivanje online imidža „prosječnih” restorana na TripAdvisoru
Razotkrivanje online imidža „prosječnih” restorana na TripAdvisoru // Medijske studije, 7 (2016), 13; 102-119 doi:10.20901/ms.7.13.6 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 840048 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razotkrivanje online imidža „prosječnih” restorana
na TripAdvisoru
(Detecting the Online Image of “Average”
Restaurants on TripAdvisor)
Autori
Jakopović, Hrvoje
Izvornik
Medijske studije (1847-9758) 7
(2016), 13;
102-119
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
kolektivna inteligencija ; online imidž ; analiza sentimenta ; korisnički komentari ; odnosi s javnošću ; TripAdvisor
(collective intelligence ; online image ; sentiment analysis ; user comments ; public relations ; TripAdvisor)
Sažetak
Kolektivna inteligencija može se interpretirati kao djelovanja pojedinaca iz kojih proizlaze kolektivni učinci. Što je više komentara korisnika o određenoj temi u online prostoru, to je veća mogućnost da će se određeni stav nametnuti kao dominantni okvir kroz koji se promatra ta tema. To ujedno pruža uvid u vrijednost korisničkih komentara, recenzija i ocjena za odnose s javnošću. Može se zamijetiti kako mnogo neodlučnih pojedinaca prilikom donošenja odluke o kupnji određenog proizvoda ili usluge poseže za informacijama drugih korisnika koji su s tim proizvodom ili uslugom već imali iskustva. Takve informacije imaju učinak na donošenje odluka i na poticanje ponašanja. U slučaju odnosa s javnošću, kolektivna inteligencija producirana kroz komentare i recenzije korisnika uključena je u proces stvaranja imidža. Ovo istraživanje mjeri online imidž na temelju ideje o kolektivnoj inteligenciji uz pomoć analize sentimenta koja se opisuje kroz upotrebu aplikacija za obradu prirodnog jezika te se time dobiva uvid u korisničke stavove i mišljenja. Autor analizira korisničke komentare/recenzije za restorane u Dubrovniku koji su ocijenjeni kao „prosječni“ na internetskoj stranici TripAdvisor. Efikasnost računalne analize sentimenta uspoređena je s referentnom ljudskom analizom sentimenta. Rezultati pokazuju u kojoj mjeri alati za analizu sentimenta mogu biti primjenjivi instrumenti za procjenu pozitivnog, negativnog i neutralnog sentimenta i razotkrivanje online imidža.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- ERIH PLUS, DOAJ