Pregled bibliografske jedinice broj: 840031
Vizualna argumentacija u oglašavanju
Vizualna argumentacija u oglašavanju, 2016., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 840031 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vizualna argumentacija u oglašavanju
(Visual argumentation in advertising)
Autori
Grgić, Sandra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
14.10
Godina
2016
Stranica
74
Mentor
Kišiček, Gabrijela
Ključne riječi
vizualna argumentacija; multimodalni argument; vizualna retorika; javno uvjeravanje; reklamni plakati; ambijentalni oglasi
(visual argumentation; multimodal argument; visual rhetoric; public persuasion; print ads; ambient ads)
Sažetak
Cilj rada bio je ustanoviti status i utjecaj vizualne argumentacije u multimedijalnom oglašavanju, te time utvrditi njen značaj za suvremeno javno uvjeravanje. Da bi se provjerilo kako vizualna argumentacija funkcionira u oglašavanju, tj. kako se oblikuje, na čemu se temelji, te koliko doprinosi postizanju persuazivnog cilja, na odabrane reklamne plakate i ambijentalne oglase primijenila se retorička i argumentacijska analiza. Rezultati su pokazali kako se vizualno argumentiranje u oglasima najčešće temelji na pathosu, te oblikuje kao vizualna demonstracija ili vizualna metafora koja zajedno s verbalnom komponentom čini paralelni ili sljubljeni multimodalni argument. Ustanovljeno je također da je vizualna komponenta oglasa bila ta koja je najčešće bila nositeljica njegovog argumentacijskog sadržaja i persuazivnog efekta, iz čega se može zaključiti kako je uloga vizualne argumentacije u suvremenom oglašavanju velika, te kako ona predstavlja vrijedan i efikasan alat javnog uvjeravanja.
Izvorni jezik
Hrvatski