Pregled bibliografske jedinice broj: 839755
Pablo Picasso. Analiza i sinteza forme : medij asemblaža
Pablo Picasso. Analiza i sinteza forme : medij asemblaža, 2016., diplomski rad, preddiplomski, Tekstilno-tehnološki fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 839755 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pablo Picasso. Analiza i sinteza forme : medij asemblaža
(Pablo Picasso. Analysis and Synthesis of Form : The Assemblage)
Autori
Levak, Veronika
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Tekstilno-tehnološki fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
15.09
Godina
2016
Stranica
39
Mentor
Purgar, Krešimir
Neposredni voditelj
Kalčić, Silva
Ključne riječi
Pablo Picasso ; kubizam ; stil ; asemblaž ; modernizam
(Pablo Picasso ; cubism ; style ; assemblage ; modernism)
Sažetak
Razdoblje moderne umjetnosti karakterizira odbacivanje tradicije, a umjetnici tog razdoblja eksperimentiraju s novim načinima gledanja na svijet, koriste nove tehnike i materijale. U duhu tog vremena, rodio se pravac kubizam. Njegov začetnik i glavni protagonist bio je Pablo Picasso. Kubizam je zaokupljen problemom objekta koji treba rekonstruirati ; predmeti se raspadaju i sklapaju u jedan oblik, naglašavajući njihove kompozitne geometrijske oblike te ih se prikazuje s više, simultanih stajališta kako bi se stvorili prkose fizici, djelujući kao kolaž. Pod utjecajem Toulouse Lautreca i Gauguina, Picasso je svoje prve kubističke slike naslikao na temelju Cézanneove ideje da se cjelokupni prikaz prirode može svesti na tri osnovna oblika ; kocku, kuglu i stožac.Slikom “Gospođice iz Avignona”, Picasso je prikazao sirovu i primitivnu scenu bordela, lica od žena podsjećaju na afričke plemenske maske, a sama slika se čini kao da je razbijena u zrcalu. Nakon prve faze kubizma, tj. analitičkog kubizma, Picasso prelazi na drugu fazu kubizma - sintetički kubizam. U toj fazi kubizma, slikari počinju spajati i komponirati pojedine oblike stvarnih predmeta u odnose i spojeve kakvih u stvarnosti nema. Boja dobiva veliku važnost te tako zamjenjuje analitičku jednobojnost. Kako bi oblici bili što raznovrsniji i što stvarniji, umjetnici u sliku unose razne materijale kao na primjer isječke iz novina ili dijelove tkanine, što rezultira pojavom tehnike kolaža. Ali, ne umeće se samo papir, nego i predmeti različitog podrijetla što rezultira pojavom asemblaža. Velik utjecaj na Picassov rad su imali umjetnici poput Francisca Goye, Paula Gauguina, Paula Cézannea i Henria Matissea. Osim u umjetnicima, Picasso je inspiraciju pronalazio i u umjetničkim pravcima poput impresionizma, postimpresionizma, ekspresionizma te u art nouveau. Gotovo da nema likovnog područja u kojem Picasso nije izrazio svoju kreativnost. Bavio se slikarstvom na platnu, skulpturom, grafikom i keramikom, izrađivao je kolaže i plakate. Njegov opus obuhvaća više stvaralačkih faza: modru, ružičastu, kubističku, zatim klasičnu, nadrealističku i ekspresionističku. Modro razdoblje je tako nazvano jer su različiti oblici plavoga nekoliko godina dominirali njegovim radovima. Na njegovim slikama iz tog razdoblja humanistički je oslikana ljudska neimaština u likovima slijepaca, prosjaka, alkoholičara i prostitutki. Godine 1904. i 1905. mijenja svoje boje iz plavih u ružičaste i crvene, što se kasnije naziva ružičastim razdobljem.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Tekstilno-tehnološki fakultet, Zagreb