Pregled bibliografske jedinice broj: 839742
Pokretom kroz nastavu matematike/ Učimo matematiku kroz pokret
Pokretom kroz nastavu matematike/ Učimo matematiku kroz pokret // Zbornik sažetaka radova VII. kongres nastavnika matematike / Milin Šipuš, Željka (ur.).
Zagreb: Hrvatsko matematičko društvo, 2016. str. 13-13 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 839742 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pokretom kroz nastavu matematike/ Učimo matematiku kroz pokret
(Movement in teaching mathematics/ Learning mathematics through movement)
Autori
Acman, Jelena ; Doutlik, Karolna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Zbornik sažetaka radova VII. kongres nastavnika matematike
/ Milin Šipuš, Željka - Zagreb : Hrvatsko matematičko društvo, 2016, 13-13
ISBN
978-953-6862-27-6
Skup
VII. kongres nastavnika matematike
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 14.06.2016. - 17.06.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
kineziologija; matematika; nastava; primarno obrazovanje; učenje pokretom
(kinesiology; mathematics; teaching; primary education; learninh through movement)
Sažetak
Iako se teži usmjeriti nastavu na glavne subjekte odgojno-obrazovnog procesa – učenike, u hrvatskim školama još uvijek glavnu riječ vode učitelji što se vidi iz pasivnog položaja učenika stoga se javlja potreba za suvremenijim metodama učenja i poučavanja, naročito u nastavi matematike. Jedna od ključnih kompetencija koju bi učenici u današnjim školama trebali razvijati je učiti kako se uči. Holistički pristup u nastavi podrazumijeva uključivanje što više osjetila u proces učenja. Najnovija istraživanja iz području neuroznanosti i kineziologije govore o važnosti međudjelovanja pokreta i kognitivnih funkcija. Pokret i ritmičko ponavljanje u nastavi matematike je vrlo prirodan medij kojim se učenicima na suvisao i smislen način prenose nastavni sadržaji te olakšava njihovo shvaćanje, a nastavu čine aktivnijom i zanimljivijom. Ovaj rad prikazuje kako nastavu matematike u primarnom obrazovanju učiniti pokretnom oslanjajući se na temeljne zakonitosti i potrebe razvoja čovjeka, kao i na činjenicu kako se upravo samim procesom pokretne nastave razvija razumijevanje i učenje, a trajno pamćenje je rezultat poticanja učenikove intrinzične motivacije i uzastopnih ritmičkih ponavljanja. Učenje matematike kroz pokret podrazumijeva aktivniji položaj učenika i njihove međusobne interakcije kojima se ujedno poboljšava razredno ozračje, doprinosi povezivanju znanja iz različitih predmeta te smislenije i aktivnije učenje, učenikova stjecanja i obogaćivanja raznim iskustvima i sposobnostima i dr. Takav način poučavanja bi trebao zauzeti značajnije mjesto u školama koje teže biti suvremen(ij)e i stvarati kompetentne učenike danas za društvo znanja sutra.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb