Pregled bibliografske jedinice broj: 839600
Razvoj političkih i građanskih kompetencija mladih - pregled uvođenja građanskog odgoja i obrazovanja u hrvatski obrazovni sustav
Razvoj političkih i građanskih kompetencija mladih - pregled uvođenja građanskog odgoja i obrazovanja u hrvatski obrazovni sustav // Od podanika do građana : razvoj građanske kompetencije mladih / Kovačić, Marko ; Horvat, Martina (ur.).
Zagreb: Institut za društvena istraživanja ; GONG, 2016. str. 15-29
CROSBI ID: 839600 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvoj političkih i građanskih kompetencija mladih - pregled uvođenja građanskog odgoja i obrazovanja u hrvatski obrazovni sustav
(Youth Civic Competence Development : An Overview of the Implementation of Civic Education in the Croatian Formal Education System)
Autori
Kovačić, Marko ; Horvat, Martina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Od podanika do građana : razvoj građanske kompetencije mladih
Urednik/ci
Kovačić, Marko ; Horvat, Martina
Izdavač
Institut za društvena istraživanja ; GONG
Grad
Zagreb
Godina
2016
Raspon stranica
15-29
ISBN
978-953-6218-73-8
Ključne riječi
mladi ; građanski odgoj i obrazovanje ; obrazovanje ; škola ; demokratizacija
(youth ; civic education ; education ; school ; democratization)
Sažetak
U radu autora Marka Kovačića i Martine Horvat naziva Razvoj političkih i građanskih kompetencija mladih – pregled uvođenja građanskog odgoja i obrazovanja u hrvatski obrazovni sustav daje se pregled obrazovnih programa koji su se razvili u posljednjih nekoliko desetljeća kako bi razvoj građanske kompetencije. Važnost sustavnog pristupa učenju građanskih kompetencija prepoznat je u brojnim normativnim i strateškim dokumentima međunarodnih organizacija, osobito UNESCO-a, Vijeća Europe i OSCE-a, koje apeliraju na države da u svoje obrazovne sustave uvedu kvalitetan način poučavanja za ljudska prava, demokratske vrijednosti i vještine. Nakon općeg pregleda rad se fokusira na Hrvatsku u kojoj mladi, prema rezultatima različitih ranije nabrojanih istraživanja, nemaju dostatno razvijenu građansku kompetenciju te zaključuje da je u hrvatskom odgojno- obrazovnom sustavu važno posvetiti više pažnje obrazovanju za ljudska prava i demokraciju te da je u tom procesu osim sustavnog i kvalitetnog uvođenja građanskog odgoja i obrazovanja ključna i demokratizacija škola kroz jačanje uloge Vijeća učenika i Vijeća roditelja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Politologija, Sociologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb
Profili:
Marko Kovačić
(autor)