Pregled bibliografske jedinice broj: 839231
Zašto sam dobio lošu ocjenu? Razlika u pripisivanju uzroka uspjeha i neuspjeha s obzirom na spol i dob te optimizam kod učenika osnovne škole
Zašto sam dobio lošu ocjenu? Razlika u pripisivanju uzroka uspjeha i neuspjeha s obzirom na spol i dob te optimizam kod učenika osnovne škole // ZBORNIK RADOVA SIMPOZIJA EDUKACIJSKE PSIHOLOGIJE "Izazovi psihologije u obrazovanju za budućnost" / Ljubin Golub ; Tajana (ur.).
Zagreb, 2016. str. 23-37 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 839231 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Zašto sam dobio lošu ocjenu? Razlika u
pripisivanju uzroka uspjeha i neuspjeha s obzirom
na spol i dob te optimizam kod učenika osnovne
škole
(Why did I get a bad grade? Difference in
attribution of success and unsuccess regarding
gender, age and optimism in primary school
students)
Autori
Sabljić, Mia ; Olčar, Diana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
ZBORNIK RADOVA SIMPOZIJA EDUKACIJSKE PSIHOLOGIJE "Izazovi psihologije u obrazovanju za budućnost"
/ Ljubin Golub ; Tajana - Zagreb, 2016, 23-37
ISBN
978-953-8115-73-8
Skup
11th International Balkan Education and Science Congress "THE FUTURE OF EDUCATION AND EDUCATION FOR THE FUTURE"
Mjesto i datum
Poreč, Hrvatska, 12.10.2016. - 14.10.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
atribucije ; optimizam ; učenici
(attributions ; optimism ; students)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati pretpostavku o povezanosti atribucijskog stila i optimizma na učenicima četvrtih i osmih razreda. Istraživanje je provedeno u Osnovnoj školi Izidora Kršnjavoga u Zagrebu na uzorku od 122 učenika od čega je 42.62 % bilo muškoga spola. Pretpostavljeno je bilo da će: (H1) učenice biti optimističnije od učenika, (H2) učenici četvrtog razreda biti optimističniji od učenika osmih razreda, (H3) da će učenici s boljim školskim uspjehom biti uspješniji te da će (H4) postojati razlika između optimističnih i pesimističnih učenika s obzirom na to kojim faktorima pripisuju uspjeh i neuspjeh. Istraživanje je pokazalo da nema značajnih razlika u optimizmu s obzirom na spol učenika, da su učenici četvrtih razreda optimističniji od učenika osmih razreda i da su je školski uspjeh pozitivno povezan s optimizmom. Zatim, sukladno očekivanjima, pokazalo se da optimističniji učenici pripisuju uspjeh više uzrocima unutar sebe, a neuspjeh privremenim uzrocima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija