Pregled bibliografske jedinice broj: 839181
Razlike u nekim motoričkim sposobnostima između trinaestogodišnjih i četrnaestogodišnjih djevojčica koje se sustavno bave košarkom i onih koje se sustavno ne bave nijednim sportom
Razlike u nekim motoričkim sposobnostima između trinaestogodišnjih i četrnaestogodišnjih djevojčica koje se sustavno bave košarkom i onih koje se sustavno ne bave nijednim sportom // Zbornik radova 16. ljetne škole kineziologa Republike Hrvatske / Findak, Vladimir (ur.).
Zagreb: Hrbatski kineziološki savez, 2007. str. 118-123 (poster, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 839181 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razlike u nekim motoričkim sposobnostima između trinaestogodišnjih i četrnaestogodišnjih djevojčica koje
se sustavno bave košarkom i onih koje se sustavno ne bave nijednim sportom
(Differences in some motor abilities between thirteen years old and fourteen year old girls who systematically involved in basketball
and those which are not systematically involved none sports)
Autori
Gordana, Ivković
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Zbornik radova 16. ljetne škole kineziologa Republike Hrvatske
/ Findak, Vladimir - Zagreb : Hrbatski kineziološki savez, 2007, 118-123
ISBN
953-95082-2-3
Skup
16. ljetna škola kineziologa Republike Hrvatske
Mjesto i datum
Poreč, Hrvatska, 19.06.2007. - 23.06.2007
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
djevojčice ; motoričke sposobnosti ; košarka
(girls ; motor abilities ; basketball)
Sažetak
Uzorak ispitanika sastavljen je od 60 trinaest i četrnaestogodišnjih učenica osnovnih škola u Zadru. Uzorak čine dvije skupine. Prva skupina od 30 djevojčica je pohađala samo nastavu tjelesnog i zdravstvenog odgoja u školi bez dodatnih sportskih aktivnosti, dok je druga skupina, također, od 30 djevojčica, pored nastave tjelesnog odgoja u školi bili obuhvaćeni i treningom košarke u Školi košarke tri puta tjedno. Na uzorku su primijenjena četiri testa. Jedan test za procjenu agilnosti (KUS – koraci u stranu) ; dva testa za procjenu eksplozivne snage (SDM – skok u dalj iz mjesta, SKUVIS – skok u vis smjesta) ; te test za procjenu brzine (SPR20M – sprint 20 m). Analiza varijance je pokazala da se skupine značajno razlikuju u svim testovima na razini od 0, 05. Struktura diskriminativne funkcije pokazuje da varijable sve zajedno kao model diskriminiraju skupine, ali da niti jedna nema dominantan značaj u strukturi modela. Takav zaključak bi mogao pretpostaviti utjecaj jednog motoričkog faktora (agilnosti, eksplozivne snage nogu te brzine) kroz opći utjecaj separira skupine. Iz dobivenih rezultata nameće se zaključak da je za znatnije transformacije u motoričkom prostoru potreban dodatan sadržaj sportskih aktivnosti, ako je moguće jedan sport jer se pretpostavlja da kad je veća razina motoričkog znanja da je i transformacija motoričkih sposobnosti veća što nameće daljnja istraživanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija