Pregled bibliografske jedinice broj: 839180
Uloga a/r/tografije u istraživanjima umjetničkog područja
Uloga a/r/tografije u istraživanjima umjetničkog područja // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 65 (2016), 1; 151-163 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 839180 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga a/r/tografije u istraživanjima umjetničkog područja
(The Role of A/r/tography in Art Research)
Autori
Županić Benić, Marijana
Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 65
(2016), 1;
151-163
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
akcijska istraživanja ; metodološki koncepti ; samospoznaja ; stvaralaštvo
(action research ; methodological concepts ; self-knowledge ; creation)
Sažetak
Umjetnost se u istraživanjima društvenih i humanističkih znanosti javlja sredinom 20. stoljeća i tada se uglavnom koristi kao inspiracija za odabir predmeta istraživanja. Tek 90-ih godina prošlog stoljeća razvijaju se metodologije specifične za umjetničko područje kako bi se istraživali procesi koji se ne mogu pouzdano empirijski mjeriti, kao što su proces stvaranja djela ili subjektivni doživljaji umjetničkih djela. Cilj je ovog preglednog rada predstaviti metodološki koncept a/r/tografije (engl. a/r/tography) i različite mogućnosti primjene a/r/tografije u istraživanju interakcija osobnih i društvenih faktora u umjetničkom području. Ističu se prednosti a/r/tografije u odnosu na ostale oblike istraživanja umjetničkog područja, ali i nedostaci koji se mogu unaprijediti daljnjim razvojem smjernica za planiranje i provođenje a/r/tografskih istraživanja.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti