Pregled bibliografske jedinice broj: 839100
Odgoj putem umjetnosti ― suradničko učenje majke i djeteta kroz likovno stvaranje
Odgoj putem umjetnosti ― suradničko učenje majke i djeteta kroz likovno stvaranje // Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja / Huzjak, Miroslav (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015. str. 198-208 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 839100 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odgoj putem umjetnosti ― suradničko učenje majke i djeteta kroz likovno stvaranje
(Education Through Art – Collaborative Learning of Mother and Child Through Artistic Creation)
Autori
Županić Benić, Marijana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja
/ Huzjak, Miroslav - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015, 198-208
ISBN
978-953-7210-80-9
Skup
III. simpozij: A. Temeljna metodička ishodišta odgajanja i poučavanja u likovnoj kulturi
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 13.04.2015. - 15.04.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
odgoj ; rano djetinjstvo ; stvaralaštvo ; suradnja ; umjetnost
(art ; creativity ; collaboration ; early childhood ; upbringing)
Sažetak
U ovom radu prikazani su preliminarni rezultati istraživanja procesa suradnje djece (bli-zanaca starih 21 mjesec) i odrasle osobe (majke) u stvaranju likovnih radova.Predmet istraživanja je suradničko crtanje i slikanje u kontekstu sociokulturne perspekti-ve o učenju u ranom djetinjstvu.Istraživanjem se nastoji odgovoriti na pitanje može li se odrasla osoba prisjetiti dječjihkreativnih procesa i pristupiti likovnom stvaranju „poput djeteta“, a da se pritom djetetu omogu-ći nesputano učenje kroz upoznavanje i istraživanje mogućnosti likovnih tehnika i materijala.Nastoji se prikazati mogući pristup odgoju putem umjetnosti iz perspektive majke, koja je u ovomslučaju ujedno odgojitelj i istraživač, te koji se izazovi i mogućnosti kriju unutar navedenog surad-ničkog odnosa.U kontekstu istraživanja suradničkih odnosa promatra se dvosmjerni proces učenja i ko-munikacije između odrasle osobe i djeteta, te odnos između djece (blizanaca).Istraživanje se temelji na akcijskom istraživanju s elementima etnografskog pristupa kojiistraživaču omogućava da istraživanje i raspravu temelji na dinamičkim procesima koji se odvija-ju tijekom crtanja i slikanja, te prati kako se tijekom određenog vremenskog perioda razvijajusuradnički odnosi i proširuju vizualno-likovne spoznaje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Znanost o umjetnosti