Pregled bibliografske jedinice broj: 839068
Odnos akademskih emocija, subjektivne kontrole i vrijednosti učenja te akademskog uspjeha
Odnos akademskih emocija, subjektivne kontrole i vrijednosti učenja te akademskog uspjeha // 11. međunarodna balkanska konferencija obrazovanja i znanosti "Budućnost obrazovanja i obrazovanje za budućnost" - Knjiga sažetaka = 11th international Balkan education and science congress "The Future of Education and Education for the Future" : Book of Abstracts / Prskalo, Ivan ; Cvikić, Lidija (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2016. str. 51-51 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 839068 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos akademskih emocija, subjektivne kontrole i vrijednosti učenja te akademskog uspjeha
(The relationship between achievement emotions, subjective control, value of learning, and academic achievement)
Autori
Brdovčak, Barbara ; Matijaš, Marijana ; Nakić Radoš, Sandra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
11. međunarodna balkanska konferencija obrazovanja i znanosti "Budućnost obrazovanja i obrazovanje za budućnost" - Knjiga sažetaka = 11th international Balkan education and science congress "The Future of Education and Education for the Future" : Book of Abstracts
/ Prskalo, Ivan ; Cvikić, Lidija - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2016, 51-51
ISBN
978-953-8115-13-4
Skup
Međunarodna balkanska konferencija obrazovanja i znanosti "Budućnost obrazovanja i obrazovanje za budućnost" (11 ; 2916)
Mjesto i datum
Poreč, Hrvatska, 12.10.2016. - 14.10.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Teorija kontrole i vrijednosti emocija postignuća ; akademske emocije ; subjektivna kontrola ; subjektivna vrijednost ; akademski uspjeh
(control-value theory ; achievement emotions ; subjective control ; subjective value ; academic achievement)
Sažetak
Školsko okruženje predstavlja prostor za doživljavanje širokog raspona učeničkih emocija koje su povezane s različitim obrazovnim ishodima. Jedna od teorija koja objašnjava nastanak i razvoj emocija u obrazovnom kontekstu je Teorija kontrole i vrijednosti emocija postignuća. Prema toj teoriji, subjektivne procjene kontrole i vrijednosti ishoda i postignuća dovode do razvoja različitih emocija, koje onda posljedično djeluju na akademski uspjeh. U ovom istraživanju cilj je bio ispitati povezanost subjektivne kontrole, koja je ispitana vjerovanjem o kontroli nad učenjem, i subjektivne vrijednosti, koja je ispitana vrijednošću zadatka, s pozitivnim i negativnim akademskim emocijama vezanim uz učenje i akademskim uspjehom. Provedeno je jednokratno korelacijsko istraživanje na studentima psihologije i sociologije na Hrvatskom katoličkom sveučilištu. Sudionici su ispunili Upitnik emocija postignuća, točnije Ljestvicu emocija povezanih s učenjem, Ljestvicu vrijednosti zadatka i Ljestvicu vjerovanja o kontroli nad učenjem iz Upitnika motivacijskih strategija učenja te upitnik općih podataka s dodatnim pitanjem o akademskom uspjehu. Rezultati su pokazali da su pozitivne akademske emocije statistički značajno umjereno pozitivno povezane s akademskim uspjehom, dok su negativne emocije statistički značajno umjereno negativno povezane s akademskih uspjehom. Uz to, utvrđena je povezanost između ostalih ispitivanih varijabli. Dobiveni rezultati interpretirani su u skladu s teorijskim postavkama i pokazuju praktične implikacije o važnosti emocija u obrazovnom kontekstu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb