Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 839040

Van Gogh i postimpresionistički kinetizam slike


Novoselnik, Magdalena
Van Gogh i postimpresionistički kinetizam slike, 2016., diplomski rad, preddiplomski, Tekstilno-tehnološki fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 839040 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Van Gogh i postimpresionistički kinetizam slike
(Van Gogh and Post-Impressionist Kineticism of painting)

Autori
Novoselnik, Magdalena

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski

Fakultet
Tekstilno-tehnološki fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
13.09

Godina
2016

Stranica
39

Mentor
Purgar, Krešimir

Neposredni voditelj
Kalčić, Silva

Ključne riječi
van Gogh ; postimpresionizam ; kinetizam slike ; pejzaž
(van Gogh ; post-impressionism ; kineticism of painting ; landscape)

Sažetak
Devetnaesto stoljeće je bilo razdoblje stvaranja građanskog društva i stvaranja samopouzdanja nove klase. Ono je obilježeno gospodarskim razvojem i u svakom pogledu napretkom ljudskih života. Kao što je svaka umjetnička epoha pod utjecajem povijesnih događaja svoga vremena, i postipresionizam je obilježen duhom svog vremena i situacijom koja ga je okruživala. Umjetnici su se osjećali kao neka vrsta izopćenika, bili su sve manje zadovoljni ciljevima i metodama umjetnosti koju je od njih tražila javnost. Van Gogh je bio jedan od najistaknutijih postimpresionista. On je razvio tri temeljna elementa svakog slikarstva: boju, liniju i kompoziciju. Nije ih shvaćao samo kao umjetničke stilske elemente, nego ih je shvaćao i primjenjivao kao nove nositelje značenja. Boju je doživljavao kao idealno sredstvo za predstavljanje te ju je upotrebljavao tako da ona živi sama za sebe. Smatrao je da je ona najprimjerenija da predstavi načelo životnosti koje je htio utjeloviti u svojim radovima. Boju ne samo da nije shvaćao kao običnu slikarsku tehniku, nego ju je smatrao toliko važnom da pomoću nje može izraziti dubinu vlastitih osjećajai. Njegova slikarska tehnika poprimila je neposrednu vrijednost za prikazivanje samoga života. Opazio je kako boja može postati oblik, kako se može oblikovati izravno kistom - dužim, uzburkanim, kružnim potezom. Linija je predstavljala načelo kretanja, dinamiku života. Iako su motivi na slikama bili statični, linijom je uspio prikazati njihovu pokretljivost. Kompozicija je bila mjesto za osjećaje, za njegov pogled na svijet. Sve elemente (boju, liniju, kompoziciju) i dijelove slike (motiv i pozadinu) uspješno je povezao u jedinstvenu umjetničku cjelinu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Povijest umjetnosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Tekstilno-tehnološki fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Krešimir Purgar (mentor)

Avatar Url Silva Kalčić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Novoselnik, Magdalena
Van Gogh i postimpresionistički kinetizam slike, 2016., diplomski rad, preddiplomski, Tekstilno-tehnološki fakultet, Zagreb
Novoselnik, M. (2016) 'Van Gogh i postimpresionistički kinetizam slike', diplomski rad, preddiplomski, Tekstilno-tehnološki fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Novoselnik, Magdalena}, year = {2016}, pages = {39}, keywords = {van Gogh, postimpresionizam, kinetizam slike, pejza\v{z}}, title = {Van Gogh i postimpresionisti\v{c}ki kinetizam slike}, keyword = {van Gogh, postimpresionizam, kinetizam slike, pejza\v{z}}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Novoselnik, Magdalena}, year = {2016}, pages = {39}, keywords = {van Gogh, post-impressionism, kineticism of painting, landscape}, title = {Van Gogh and Post-Impressionist Kineticism of painting}, keyword = {van Gogh, post-impressionism, kineticism of painting, landscape}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font