Pregled bibliografske jedinice broj: 838806
Relacije funkcionalnog kapaciteta i tjelesne aktivnosti učenika
Relacije funkcionalnog kapaciteta i tjelesne aktivnosti učenika // The Future of Education and Education for the Future/Kinesiological Education in the Future / Prskalo, Ivan ; Badrić, Marko ; Horvat, Vatroslav (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2016. str. 43-54 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 838806 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Relacije funkcionalnog kapaciteta i tjelesne aktivnosti učenika
(Relations between functional capacity and physical activity of students)
Autori
Badrić, Marko ; Ravlić, Kristina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
The Future of Education and Education for the Future/Kinesiological Education in the Future
/ Prskalo, Ivan ; Badrić, Marko ; Horvat, Vatroslav - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2016, 43-54
ISBN
978-953-8115-14-1
Skup
11th International Balkan Education and Science Conference
Mjesto i datum
Poreč, Hrvatska, 12.10.2016. - 14.10.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
pretilost; aerobni kapacitet; funkcionalne sposobnosti; učenici; škola
(aerobic capacity; functional ability; obesity; students; school)
Sažetak
Cilj istraživanja bio je utvrđivanje povezanosti tjelesne aktivnosti i funkcionalnog kapaciteta kod učenika primarnoga obrazovanja. S obzirom da brojni ljudi nisu svjesni kako je zdravlje najvažnije u čovjekovu životu i kako je vrlo usko povezano sa kretanjem, posljednjih desetljeća broj pretilih osoba, djece i mladeži je u značajnom porastu. U suvremenom načinu života djece i mladeži sve više nedostaje kretanja i igre na otvorenom, a prevladava sedentarni način života (TV, Internet, Play station..) što se nepovoljno odražava na razvoj sposobnosti i znanja djece, ali i na njihov zdravstveni status. U istraživanju je sudjelovalo 80 učenika trećeg razreda osnovne škole od čega 43 dječaka (srednja dob 9, 30±0, 46 godina) i 37 djevojčica (srednja dob 9, 29±0, 47 godina). Učenici su pohađali dvije osnovne škole sa područja grada Petrinje i to Prva Osnovna škola i Osnovna škola Dragutina Tadijanovića. Istraživanje je provedeno u školskoj godini 2014/2015. Uzorak varijabli činile su antropometrijske mjere tjelesna visina, tjelesna težina, kožni nabor nadlaktice, kožni nabor leđa, kožni nabor trbuha. Funkcionalne sposobnosti provjeravane su testom trčanje 3 minute - F3, koji se koristi za procjenu razine funkcionalnih sposobnosti u primarnom obrazovanju u Republici Hrvatskoj. Razina tjelesne aktivnosti procijenjena je PAQ-C upitnikom. Na osnovu dobivenih rezultata vidljivo je da od ukupnog uzorka ispitanika njih 60% ima normalan postotak masti u organizmu, dok je gotovo 40% učenika sa prekomjernom masti u organizmu. Zaključak ovog istraživanja ukazuje na visok postotak učenika koji ima prekomjernu tjelesnu težinu. Funkcionalni kapacitet inverzno je povezan sa indikatorima pretilosti što znači da učenici sa višim vrijednostima funkcionalnog kapaciteta imaju manji postotak masti u organizmu. Školsko doba najpovoljnije vrijeme za stimuliranje i pozitivan utjecaj na pravilan rast i razvoj djece, a propuštene mogućnosti u toj dobi se ne mogu nadoknaditi u kasnijim životnim razdobljima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija