Pregled bibliografske jedinice broj: 838790
Ocjena stupnja prigušenja vibracija tramvajskih kolosijeka primjenom metode prolaska tračničkih vozila
Ocjena stupnja prigušenja vibracija tramvajskih kolosijeka primjenom metode prolaska tračničkih vozila, 2016., doktorska disertacija, Građevinski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 838790 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ocjena stupnja prigušenja vibracija tramvajskih kolosijeka primjenom metode prolaska tračničkih vozila
(Application of pass-by method for track decay rate determination on tramway tracks)
Autori
Haladin, Ivo
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Građevinski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
26.02
Godina
2016
Stranica
156
Mentor
Lakušić, Stjepan
Ključne riječi
vibracije; stupanj prigušenja vibracija; dinamička svojstva kolosiječne konstrukcije
(vibrations; track decay rate; tram track dynamic properties)
Sažetak
U urbanim sredinama problem buke i vibracija od željezničkog prometa naglašen je zbog blizine željezničke infrastrukture (tramvaj, laka željeznica, metro) i okolnih objekata u kojima ljudi borave i rade. Pri izvođenju takvih infrastrukturnih projekata nužno je voditi računa o širenju buke i vibracija u okoliš. Za određivanje učešća kolosiječne konstrukcije u ukupnim razinama buke izazvanim prometovanjem tračničkih vozila potrebno je utvrditi stupanj prigušenja vibracija kolosiječne konstrukcije. Istraživanje izvršeno u sklopu ove doktorske disertacije daje detaljan uvid u ponašanje tramvajskih kolosiječnih konstrukcija s aspekta stupnja prigušenja vibracija. Kroz pregled dosadašnjih istraživanja utvrđena je snažna veza između vibracija u frekventnom spektru od 100 Hz do 5000 Hz i generiranja buke pri prolasku tračničkih vozila. S tog aspekta, kako bi se u urbanim sredinama interveniralo na izvoru buke, stupanj prigušenja vibracija pokazao se kao vrlo značajan parametar kojim se može odrediti vibro-akustičko ponašanje tramvajske kolosiječne konstrukcije. Za provođenje mjerenja odabrane su ispitne dionice različitih tipova kolosiječnih konstrukcija kako bi se stupanj prigušenja odredio na reprezentativnom uzorku tipova kolosiječnih konstrukcija korištenih u sustavu ZET-a, ali i na drugim sustavima tramvajskih kolosijeka koji koriste kolosiječnu konstrukciju na čvrstoj podlozi, s diskretnim osloncima tračnice. Osim tramvajskih kolosiječnih konstrukcija, inicijalna ispitivanja prethodno su provedena na klasičnom željezničkom kolosijeku kako bi se već utvrđeni postupci analize stupnja prigušenja vibracija provedeni od strane drugih istraživača uspješno reproducirali, analizirali i primijenili na tramvajskim kolosijecima. Iz provedenih ispitivanja i analiza rezultata može se zaključiti da je uz primjenu metode mjerenja prolaskom tramvajskih vozila uz obradu rezultata numeričkim kalkulacijama uz primjenu metode iteracije energije moguće pouzdano odrediti stupnja prigušenja vibracija kolosiječne konstrukcije u horizontalnom i vertikalnom smjeru u odnosu na poprečni presjek tračnice.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Građevinarstvo
POVEZANOST RADA
Projekti:
082-0000000-2185 - Buka i vibracije na tramvajskim i željezničkim kolosijecima (Lakušić, Stjepan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Građevinski fakultet, Zagreb