Pregled bibliografske jedinice broj: 838768
Utjecaj kuta nagiba na pomorstvene karakteristike jedrilica
Utjecaj kuta nagiba na pomorstvene karakteristike jedrilica // Zbornik radova 22. simpozija Teorija i praksa brodogradnje, in memoriam prof. Leopold Sorta (Sorta 2016) / Degiuli, Nastia ; Kalman, Žiha (ur.).
Zagreb: Fakultet strojarstva i brodogradnje Sveučilišta u Zagrebu, 2016. str. 39-48 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 838768 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj kuta nagiba na pomorstvene karakteristike jedrilica
(The influence of heel angel on seakeeping characteristics of a sailing yacht)
Autori
Prosinečki, Tomislav ; Martić, Ivana ; Ćatipović, Ivan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova 22. simpozija Teorija i praksa brodogradnje, in memoriam prof. Leopold Sorta (Sorta 2016)
/ Degiuli, Nastia ; Kalman, Žiha - Zagreb : Fakultet strojarstva i brodogradnje Sveučilišta u Zagrebu, 2016, 39-48
Skup
22. simpozij Teorija i praksa brodogradnje, in memoriam prof. Leopold Sorta (Sorta 2016)
Mjesto i datum
Donji Seget, Hrvatska; Trogir, Hrvatska, 06.10.2016. - 08.10.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
jedrilica; nagib; pomorstvenost; potencijalno strujanje
(sailing yacht; heel; seakeeping; potential flow)
Sažetak
Ponašanje jedrilice na valovima kompleksno je hidrodinamički modelirati numeričkim metodama zbog nestacionarnosti pojava. U ovome radu, problemu pomorstvenosti jedrilice u uspravnom i nagnutom stanju pristupilo se koristeći metodu rubnih elemenata (eng. Boundary Element Method) koja se temelji na potencijalnom strujanju fluida i linearnoj teoriji valova. Metode rubnih elemenata panelima opisuju strujanje oko forme broda pri čemu se rješenje dobiva određivanjem jakosti nepoznatih izvora rješavanjem integralnih jednadžbi uz odabrane početne i rubne uvjete. Iako je metoda rubnih elemenata često primjenjivana prilikom proučavanja hidrodinamičkih karakteristika velikih trgovačkih brodova, nije se dosad često primjenjivala za proučavanje hidrodinamičkih karakteristika manjih plovila, posebno onih s manjim blok koeficijentom. Promatran je odziv dviju formi iz sustavne serije Delft Systematic Yacht Hull Series, u uspravnom i nagnutom stanju, za dvije brzine napredovanja i pet valnih duljina. Svi rezultati uspoređeni su s dostupnim eksperimentalnim podacima. Potencijalna teorija kvalitativno dobro opisuje ponašanje jedrilice na valovima, međutim kvantitativno pokazuje stanovita odstupanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Brodogradnja