Pregled bibliografske jedinice broj: 838601
Obrazovanje učitelja u Hrvatskoj: snaga budućih generacija
Obrazovanje učitelja u Hrvatskoj: snaga budućih generacija // International Journal Knowledge: The Power of Knowledge / Dimitrovski, Robert (ur.).
Skopje: IKM - Skopje, 2016. str. 55-63 (plenarno, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 838601 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obrazovanje učitelja u Hrvatskoj: snaga budućih generacija
(Teacher Education in Croatia: The Strength of Future Generations)
Autori
Močinić, Snježana ; Gortan-Carlin, Ivana Paula ; Lazarić, Lorena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
International Journal Knowledge: The Power of Knowledge
/ Dimitrovski, Robert - Skopje : IKM - Skopje, 2016, 55-63
Skup
Tenth International Scientific Conference "The Power of Knowledge"
Mjesto i datum
Agía Triáda, Grčka, 07.10.2016. - 09.10.2016
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
učitelji ; obrazovanje učitelja ; pedagoško-psihološki kolegiji ; metodika ; stručna praksa
(teacher ; teacher education and training ; pedagogical-psychological courses ; methodology ; practical training)
Sažetak
Društvo trećeg tisućljeća uveliko se razlikuje od onog za koje je predviđen današnji obrazovni sustav. Velike kulturne i socijalne promjene koje se događaju u posljednjih nekoliko desetljeća, mijenjaju samu ideju o odgoju i obrazovanju. Prilagodba obrazovnog sustava zahtjevima današnjeg društva i njegovo usmjerenje ka budućnosti u svojstvu čimbenika izvrsnosti i inovativnosti, traži temeljite reforme na svim razinama obrazovanja, a posebice u obrazovanju učitelja kao ključnih čimbenika u razvoju obrazovnih sustava i provedbi reformi te u poticanju iskustva učenja mladih i odraslih. S obzirom da je za obrazovanje učitelja važno razviti sposobnost prilagođavanja deklarativnih i proceduralnih znanja i struktura mišljenja novim okolnostima, što podrazumijeva otvorenost na promjene, samostalnost u traženju rješenja za odgojno- obrazovni rad, sposobnost uključivanja u istraživanje i sagledavanje vlastitog profesionalnog razvoja u kontekstu cjeloživotnog obrazovanja, autorice u radu donose povijesni pregled obrazovanja učitelja u Hrvatskoj od druge polovice XVIII. stoljeća do danas kako bi se sagledale učinjene promjene i postavilo istraživačko pitanje: Kako danas osuvremeniti obrazovanje učitelja, snagu budućih generacija? Postavlja se hipoteza da se u obrazovanje učitelja, kao temelja jednog društva, kontinuirano ulaže i da su programi kontinuirano podložni reformama budući da razvoj tehnologije donosi promjene na svim razinama. Koristeći metodologiju heuristike i case-study obrazovanja učitelja na Fakultetu za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli potvrđuje se da se ulaže u teoretskom ali i u praktičnom dijelu studija jer se povećao broj sati (3660 sati nastave i 350 sati stručne prakse), studenti imaju mogućnost biranja izbornih kolegija prema osobnom afinitetu, a na fakultetskoj se razini traže rješenja budućeg zapošljavanja, u našem slučaju kroz modul engleskog jezika ili informatike. Novina je i mogućnost razmjene studenata kako bi im se omogućilo iskusiti razliku u pristupu podučavanju u drugim državama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest, Znanost o umjetnosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti
Napomena
Global Impact and Quality Factor 1.023 (2015)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli