Pregled bibliografske jedinice broj: 838519
Feministička filmska teorija i kritika američkog horor filma
Feministička filmska teorija i kritika američkog horor filma, 2016., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb
CROSBI ID: 838519 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Feministička filmska teorija i kritika američkog horor filma
(Feminist film theory and the critique of an American horror film)
Autori
Karabin, Dorotea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Hrvatski studiji
Mjesto
Zagreb
Datum
21.09
Godina
2016
Stranica
72
Mentor
Labaš, Danijel
Ključne riječi
feminizam; stereotipi; društvene uloge; muški pogled; ženski pogled; horor film
(feminism; sterotypes; social roles; male gaze; female gaze; horror film)
Sažetak
U ovom radu predstavit će se razvoj i ključni koncepti feminističke filmske teorije te utjecaj koji su ideje o nepovoljnom ženskom položaju imale na kritiku američkih horor filmova. S obzirom da se feministička filmska teorija u svojim analizama oslanja na područja koja joj nisu svojstvena (npr. semiotiku, psihoanalizu, poststrukturalizam, marksizam i druga), njeno razumijevanje često je kompleksno, a teoretska podloga i utjecaji opširni. Zbog toga će se ovaj rad usredotočiti samo na najvažnije i neizostavne figure te povijesni kontekst koji je pogodovao nastanku prvih feminističkih teorija. Zbog toga što u filmskoj kritici vlada stav kako narativ filma najčešće odražava realan prikaz društvenih normi određenog razdoblja, najveći naglasak stavit će se na analizu i dekonstrukciju ženskih likova. Feministička teorija uglavnom jednoglasno zagovara tezu da se ženski likovi predstavljaju kao pasivni objekti muškog pogleda što muškarce stavlja u privilegiranu poziciju aktera i shodno tome jedinih koji imaju mogućnost poistovjećivanja kroz filmove. Prema tom shvaćanju, raznolika publika u konačnici gleda filmove kroz istu, mušku perspektivu. Mnogi teoretičari smatraju da je to zbog toga što su heteroseksualni muškarci ciljana filmska publika , posebno kada je riječ o hororima. Prema tome, ženski likovi postaju objekti ili proizvodi kojima se film prodaje muškarcima, a kako bi učinak bio veći ženski se likovi hiperseksualiziraju, fetišiziraju i objektiviziraju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Znanost o umjetnosti