Pregled bibliografske jedinice broj: 838509
Utjecaj i djelovanje televizijskoga nasilja na djecu i mlade
Utjecaj i djelovanje televizijskoga nasilja na djecu i mlade, 2016., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb
CROSBI ID: 838509 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj i djelovanje televizijskoga nasilja na djecu i mlade
(The influence and effects of television violence on children and young people)
Autori
Lucić, Iva
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Hrvatski studiji
Mjesto
Zagreb
Datum
21.09
Godina
2016
Stranica
61
Mentor
Labaš, Danijel
Ključne riječi
televizijsko nasilje; medijsko nasilje; manipulacija; medijska pedagogija; djeca; mladi
(television violence; media violence; manipulation; media education; children; young people)
Sažetak
Ovaj rad bavi se analizom i tumačenjem djelovanja i posljedica prikaza medijskoga nasilja na djecu i mlade, vrstama i obilježjima televizijskog nasilja, temeljnim karakteristikama televizijskoga djelovanja, televizijskim utjecajem i oblicima te značenjem i važnošću medijske pedagogije. Televizija, kao izrazito moćan masovni medij, neograničen utjecaj ostvaruje upravo na djecu i adolescente i područja djelovanja poput socijalizacije djece, odgoja, obrazovanja i kulture. Pomoću televizije, dijete otkriva nove oblike ponašanja, percipira sebe i oponaša viđeno. Rezultati mnogih istraživanja pokazali su da djeca veću količinu vremena provode koristeći medije, nego u školi. Najviše vremena provode pred televizorom, a televizijski sadržaji osim što obiluju nasilnim scenama, mijenjaju način percepcije stvarnosti zbog čega televizija doista postaje odgajatelj mlađih generacija. Djeca se s nasiljem prvi puta susreću u crtanim filmovima i na taj se način uče nasilnom ponašanju od malih nogu. Roditelji i nastavnici, kao medijski socijalizatori, djeci i mladima moraju osvijestiti gorući problem medijskoga nasilja koji podrazumijeva diskriminaciju, uvrede, manipulaciju te ih naučiti razlikovati fikciju od stvarnosti, kao i pozitivne od negativnih sadržaja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Pedagogija