Pregled bibliografske jedinice broj: 838335
Medijsko-informacijska pismenost. Uloga roditelja u medijskom opismenjavanju djeteta
Medijsko-informacijska pismenost. Uloga roditelja u medijskom opismenjavanju djeteta, 2016., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb
CROSBI ID: 838335 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Medijsko-informacijska pismenost. Uloga roditelja u medijskom opismenjavanju djeteta
(Media and information literacy. The role of parents in the media literacy of a child)
Autori
Klarić, Tatjana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Hrvatski studiji
Mjesto
Zagreb
Datum
07.09
Godina
2016
Stranica
84
Mentor
Labaš, Danijel
Ključne riječi
medijsko-informacijska pismenost; roditelji; djeca; medijsko opismenjavanje; uloga roditelja; društveni mediji
(media and information literacy; parents; children; media literacy; the role of parents; social media)
Sažetak
Rad donosi analizu roditeljskih stavova i mišljenja (N=223) o njihovoj ulozi u korištenju medija kod djeteta te usporednu analizu dječjih odgovora o njihovom viđenju roditeljske uloge (N=147). Stavovi su roditelja ispitani anketnim upitnikom u nekoliko serija pitanja, koja su se odnosila na korištenje medija u privatne svrhe, ispitivanja procjena roditelja o korištenju medija kod djece te samoprocjenu o uključenosti i ulozi u medijskom opismenjavanju djeteta. Odgovori su procijenjeni Likertovom ljestvicom slaganja ili neslaganja, a obrađeni su deskriptivnom statističkom metodom. Rezultati istraživanja pokazuju postojanje pozitivnih stavova ispitanih roditelja o ulozi u dječjem korištenju medija te ne postoje razlike s obzirom na obrazovanje roditelja. Rezultati su pokazali da postoji razlika u procjeni roditeljskih i dječjih stavova o komunikaciji o medijskim sadržajima koje dijete prati u medijima, te predstavlja zanimljiv uvod u opširnije istraživanje o odnosu stavova roditelja i djece o komunikaciji o medijskim sadržajima koja je temelj pravilnoga medijskoga odgoja djeteta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Psihologija, Pedagogija