Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 838333

Moć uvjeravanja u javnom nastupu


Hasija, Marina
Moć uvjeravanja u javnom nastupu, 2016., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb


CROSBI ID: 838333 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Moć uvjeravanja u javnom nastupu
(The power of persuasion in public performance)

Autori
Hasija, Marina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Hrvatski studiji

Mjesto
Zagreb

Datum
06.09

Godina
2016

Stranica
85

Mentor
Labaš, Danijel

Ključne riječi
moć uvjeravanja; umijeće govorništva; informacija; javni nastup; inauguracijski govor; verbalni i neverbalni elementi
(the power of persuasion; the art of rhetoric; information; public performance; inaugural speach; verbal and non-verbal elements)

Sažetak
Moć uvjeravanja ili persuaziju James Borg definira kao svaku informaciju ili poruku kojom se pokušava utjecati na mišljenja, stavove ili djelovanja ljudi. Osnovni elementi koje koristimo pri uvjeravanju su: zadobivanje povjerenja druge osobe iznošenjem pripremljenih jasnih i uvjerljivih argumenata ; izražavanje na način da drugi povjeruju u naše izlaganje ; korištenje činjenica i drugih dokaza ; apeliranje na emocije. Prema Aristotelu, uspješno uvjeravanje se postiže upotrebom jedne od triju vrsta "umjetničkog dokaza" - logosa, patosa i etosa, a te kategorije određene su još prije dvije tisuće godina kao temelj svakoga uvjeravajućeg govora. U modernome svijetu još uvijek ih upotrebljavamo i to u svakodnevnoj praksi. Oni omogućuju uvid u uvjeravanje u zakonskom, komercijalnom i političkom kontekstu. Neki smatraju kako je upravo umijeće govorništva najvrjedniji alat za postizanje velikih ciljeva. Tema ovog diplomskog rada je upravo jedan od aspekata umijeća govorništva - moć uvjeravanja u javnome nastupu. Drugi dio rada posvećen je analizi sadržaja inauguracijskog govora predsjednice Republike Hrvatske Kolinde Grabar-Kitarović, kako bi se na primjeru njezinog govora mogla primijeniti teorijska načela persuazivnog govora obrađenoga u prvome dijelu rada. U svrhu ostvarivanja postavljenih ciljeva korištena je metoda analize sadržaja s analitičkom matricom temeljenom na unaprijed postavljenim kriterijima za evaluaciju pojedinih verbalnih i neverbalnih elemenata.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Politologija, Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb

Profili:

Avatar Url Danijel Labaš (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Hasija, Marina
Moć uvjeravanja u javnom nastupu, 2016., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb
Hasija, M. (2016) 'Moć uvjeravanja u javnom nastupu', diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Hasija, Marina}, year = {2016}, pages = {85}, keywords = {mo\'{c} uvjeravanja, umije\'{c}e govorni\v{s}tva, informacija, javni nastup, inauguracijski govor, verbalni i neverbalni elementi}, title = {Mo\'{c} uvjeravanja u javnom nastupu}, keyword = {mo\'{c} uvjeravanja, umije\'{c}e govorni\v{s}tva, informacija, javni nastup, inauguracijski govor, verbalni i neverbalni elementi}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Hasija, Marina}, year = {2016}, pages = {85}, keywords = {the power of persuasion, the art of rhetoric, information, public performance, inaugural speach, verbal and non-verbal elements}, title = {The power of persuasion in public performance}, keyword = {the power of persuasion, the art of rhetoric, information, public performance, inaugural speach, verbal and non-verbal elements}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font