Pregled bibliografske jedinice broj: 838233
Analiza mogućnosti unapređenja poslovanja predškolskih ustanova temeljem iskustava automobilske industrije
Analiza mogućnosti unapređenja poslovanja predškolskih ustanova temeljem iskustava automobilske industrije, 2016., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 838233 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza mogućnosti unapređenja poslovanja predškolskih ustanova temeljem iskustava automobilske industrije
(Analysis of possible improvements in preschool institution’s business practices based on experiences from automotive industry)
Autori
Nevistić, Lidija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
12.10
Godina
2016
Stranica
78
Mentor
Zovko, Vatroslav
Ključne riječi
predškolske ustanove; vođenje; kvaliteta; automobilska industrija
(preschool institutions; management; quality; automotive industry)
Sažetak
Budući da je svijest o vezi između uspješnog vođenja i uspješnog poslovanja odgojno-obrazovnih ustanova sve prisutnija i u našoj zemlji, sve se više ističe i važnost uloge ravnatelja, potreba za kompetentnim vođenjem ustanove, kao i potreba za upravljanjem kvalitetom (Seme-Stojnović, Hitrec, 2014). Cilj rada je istražiti mogućnost uspješnijeg poslovanja predškolskih ustanova unaprjeđivanjem poslovnih procesa jačanjem liderskih i menadžerskih kompetencija ravnatelja i ostalog rukovodećeg kadra u okviru koncepta učeće organizacije. Nadalje, analizirati koliko bi se decentralizacijom odlučivanja i raspodjele ovlasti i nadležnosti u hijerarhijskim razinama menadžmenta predškolskog sustava moglo utjecati na unaprjeđenje poslovanja u kompleksnom živućem sustavu poput dječjeg vrtića. Budući da je na temelju uspješnog i učinkovitog menadžmenta, upravljanja i rukovođenja, automobilska industrija jedna od vodećih pokretača svjetske ekonomije, autorica ovome radu pronalazi svrhu i uporište kako na konkretnom primjeru javnog automobilskog poduzeća u Republici Hrvatskoj ukazati na mogućnost implementacije dobre poslovne prakse u predškolskim ustanovama. Kao referentni primjer učeće organizacije u automobilskoj industriji bit će prikazan koncept menadžerskog sustava poduzeća Renault Nissan Hrvatska d.o.o. kao studije slučaja, na osnovu koje će se u radu nastojati odgovoriti na postavljenu hipotezu: Primjenom iskustava u upravljanju automobilskom industrijom omogućilo bi se transparentnije i fleksibilnije upravljanje predškolskim ustanovama u turbulentnom okruženju. Na temelju rezultata strateškog i operativnog modela učinkovitog vođenja i kontrolinga u poduzeću i predškolskim ustanovama te usporedbe istih, najviše prostora za unaprjeđenje poslovanja predškolskih ustanova ima u području organizacije, planiranja i kontrole. Zaključno, autorica smatra da bi se primjeri strateškog i operativnog modela kontrolinga i upravljanja iz poduzeća studije slučaja mogli primijeniti za provedbu procesa mogućih promjena u poslovnoj praksi predškolskih ustanova.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija, Pedagogija