Pregled bibliografske jedinice broj: 838211
Uvjeravanje, manipulacija i propaganda u televizijskim serijama: slučaj političke drame Kuća od karata
Uvjeravanje, manipulacija i propaganda u televizijskim serijama: slučaj političke drame Kuća od karata, 2016., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb
CROSBI ID: 838211 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uvjeravanje, manipulacija i propaganda u televizijskim serijama: slučaj političke drame Kuća od karata
(Persuasion, manipulation and propaganda in television shows: a case of political drama House of Cards)
Autori
Ezgeta, Marko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Hrvatski studiji
Mjesto
Zagreb
Datum
06.09
Godina
2016
Stranica
74
Mentor
Sever Globan, Irena
Ključne riječi
mediji; televizijske serije; uvjeravanje; manipulacija; propaganda; meta-referenca; Kuća od karata
(media; television series; persuasion; manipulation; propaganda; meta-reference; House of Cards)
Sažetak
"Prijateljstvo" između publike i televizijskih serija traje više od 50 godina. Generacije gledatelja uživale su u televizijskim serijama koje su mijenjale načine razmišljanja, ponašanja i stavove. Uslijed promjene načina života, koji je puno složeniji nego prije, promijenile su se i televizijske serije. Svjedočimo pojavi likova antiheroja koji se unutar fiktivnog narativa izravno obraćaju gledateljima, čime se stvara čvršća povezanost likova i gledatelja, što pridonosi popularnosti televizijske serije, a samim time i veću financijsku isplativost. Gledatelji često imitiraju ono što vide u narativu, a tako i korištenje metoda uvjeravanja koje svjesno ili nesvjesno upotrebljavaju u svakodnevnom životu. Ovaj rad istražio je prikaze metoda uvjeravanja, manipulacije i propagande u narativu političke drame Kuća od karata. Analizom sadržaja kvantificirane su metode uvjeravanja, manipulacije i propagande te se na taj način potvrdila hipoteza kako su prikazi uvjeravanja, manipulacije i propagande u televizijskoj seriji Kuća od karata realno prikazani te se mogu koristiti kao pomagalo pri učenju o navedenim temama. Dokazano je i kako se prilikom meta-referenca (izravnog obraćanja gledateljima) koriste metode uvjeravanja, a te metode su povezane s transportacijskom teorijom uvjeravanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Politologija, Informacijske i komunikacijske znanosti, Psihologija