Pregled bibliografske jedinice broj: 838205
Terenska nastava u stručnom usavršavanju učitelja i nastavnika geografije
Terenska nastava u stručnom usavršavanju učitelja i nastavnika geografije // Geografski horizont, 61 (2016), 2; 75-84 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 838205 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Terenska nastava u stručnom usavršavanju učitelja i nastavnika geografije
(Field work in the professional development of geography teachers)
Autori
Buzjak, Nenad ; Bočić, Neven ; Paar, Dalibor
Izvornik
Geografski horizont (0016-7266) 61
(2016), 2;
75-84
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
edukacija; nastavnik; terenska nastava; geografija
(education; teacher; field work; geography)
Sažetak
Terenska nastava je nezaobilazan dio nastavnog procesa u geografiji. Najjednostavnije se može definirati kao način rada izvan učionice u kojem se za poučavanje i učenje koriste "iskustva iz prve ruke". Svi dionici nastavnog procesa će se složiti kako je to najefektniji oblik učenja i poučavanja, a to pokazuju i studije. Učiteljima pruža mogućnost različitih oblika prezentiranja i demonstriranja sadržaja s naglaskom na objašnjavanju složenih prostornih veza i odnosa na geografskim (interdisciplinarnim, holističkim) principima, te povezivanja nastavnih sadržaja i stvarnosti što nastavu čini zanimljivijom. Temelji se na funkcionalnom promatranju i uočavanju kompleksnosti geoprostora. Terenski oblik nastave omogućuje primjenu stečenih znanja i svladavanje vještina što je u učionici nemoguće ostvariti na odgovarajući način. Terensko iskustvo učenicima omogućuje da apstraktne pojmove usvojene u učioničkoj nastavi povežu s pojavama i procesima u prostoru, da ih provjere i potvrde u stvarnim uvjetima te da ih znaju korisno upotrijebiti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Fizika, Geografija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb