Pregled bibliografske jedinice broj: 838187
Novi mediji u osnovnoškolskom obrazovanju - primjer uključenosti novih medija u nastavni predmet hrvatskoga jezika
Novi mediji u osnovnoškolskom obrazovanju - primjer uključenosti novih medija u nastavni predmet hrvatskoga jezika, 2016., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb
CROSBI ID: 838187 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Novi mediji u osnovnoškolskom obrazovanju - primjer uključenosti novih medija u nastavni predmet hrvatskoga jezika
(New media in primary education - example of involvement of new media in a school subject Croatian language)
Autori
Marinković, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Hrvatski studiji
Mjesto
Zagreb
Datum
07.09
Godina
2016
Stranica
72
Mentor
Labaš, Danijel
Ključne riječi
internet; medijska pedagogija; medijski odgoj; novi mediji u nastavi; osnovna škola
(Internet; media pedagogy; media education; new media in education; primary school)
Sažetak
Počeci multimedijskog izražavanja započeli su rano, s Gutenbergovim izumom knjige i korištenjem tehnike kombiniranja pisanog teksta i slikovnog prikaza. Međutim, pojavom i komercijalizacijom interneta u potpunosti se promijenio način pristupa informacijama i otvorile su se nove mogućnosti komuniciranja. Taj pronalazak uvjetovao je i značajne promjene u dotadašnjem didaktičkom sustavu pa je na njih morala odgovoriti i pedagogija kao društvena znanost koja istražuje i unaprjeđuje odgoj i obrazovanje. Kao posljedica toga, u 20. se stoljeću medijska pedagogija potvrdila kao zasebna znastvena grana pedagogije, koja se bavi istraživanjem medijske pismenosti, medijskih kompetencija i medijskog obrazovanja, a sve u kontekstu i s ciljem stvaranja medijskog odgoja. U okviru ovog diplomskog rada provodi se istraživanje na području novih medija kao didaktičkih sredstava u odgojno-obrazovnom procesu te je prvenstveno usmjereno na istraživanje uloge informacijsko-komunikacijske tehnologije u obrazovanju te analiziranje njenog utjecaja na kvalitetu odgojno-obrazovnog procesa. Istraživanjem se želi istražiti u kojoj mjeri, odnosno utječe li uopće upotreba novih medija i kreiranje nastavnih sadržaja u digitalnom obliku na konačni uspjeh to jest neuspjeh odgojno-obrazovnog procesa kod pojedinca. Podaci su prikupljeni eksperimentalnom analizom i metodom anketiranja, a u istraživanju su sudjelovali učenici osnovne škole. Rezultati pokazuju kako iako nema dokazane izravne povezanosti između nastavnih sadržaja kreiranih preko novih medija i poboljšanja kvalitete odgojno-obrazovnog procesa, takvi materijali ipak utječu na povećanje razine motivacije kod učenika, olakšavaju im razumijevanje i svladavanje gradiva te ih oni sami smatraju potrebnima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Pedagogija