Pregled bibliografske jedinice broj: 838098
Stjepan Matičević- jedini hrvatski pedagog akademik
Stjepan Matičević- jedini hrvatski pedagog akademik // Knjiga sažetaka/Book of Abstracts - 1. međunarodna kroatološka konferencija/1st International Croatology ConferenceZagreb : Sveučilište u Zagrebu - Hrvatski studiji.
Zagreb: Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu, 2009. str. 43-43 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 838098 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stjepan Matičević- jedini hrvatski pedagog akademik
(Stjepan Matičević- the only academician among croatian educational scientists)
Autori
Krešić, Katarina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Knjiga sažetaka/Book of Abstracts - 1. međunarodna kroatološka konferencija/1st International Croatology ConferenceZagreb : Sveučilište u Zagrebu - Hrvatski studiji.
/ - Zagreb : Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu, 2009, 43-43
Skup
1. međunarodna kroatološka konferencija/1st International Croatology Conference
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 01.10.2009. - 03.10.2009
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
odgoj; odgajanik; filozofija odgoja; djetetova osobnost; odgojne potrebe
(upbringing; philosophy of education; child's personality; educational needs)
Sažetak
Stjepan Matičević, prvi i jedini hrvatski pedagog akademik, plodniji po dubini misli nego po opsežnosti napisanih djela, bavio se primarnim pitanjima odgoja za koja bi u današnje vrijeme trebali biti zainteresirani svi pedagoški stručnjaci, ali i praktičari. Iz njegovih pedagoških radova jasno se vidi domet znanstveno utemeljenoga, ali u isto vrijeme i originalnoga pedagoškog sustava na što uostalom upozorava i prof. Nedjeljko Kujundžić te izražava pozitivan sud o Matičevićevoj pedagogiji koja ne ulazi samo u okvire povijesnoga, već koristi kao dobra podloga mogućoj preobrazi teorije i prakse odgoja u Hrvatskoj. Matičevićeva pedagogija, uvijek aktualna, bavi se suptilnim najsloženijih pitanja odgoja, odmicanjem delikatnih odgojnih problema od lakih rješenja, ali i temeljnim pitanjima vezanim uz odgoj. Puno govori o odgoju i odgajaniku te naglašava potrebu za traženjem odgovora na vječno pitanje- što je odgoj? Rješenje pronalazi u samoj filozofiji odgoja koja je nezaobilazna u obrazovanju budući da nastoji ponuditi uvjerljiv odgovor na to presudno pitanje. Kritički se osvrće i na one koji vjeruju kako se predano bave odgojem, progovara o potencijalnom narušavanju ugleda učitelja, ali i o nepostojanju jedinstvenoga "recepta" za njihovo obrazovanje. Matičević je zaslužan za novu koncepciju odgoja po kojoj je prisutan i aktualan. Ovaj rad ukazuje na aktualnost njegove pedagogije danas, usmjerenost na razvitak djetetove osobnosti, nepostojanju pravila i standarda za njenu "proizvodnju", prepoznavanju djetetovih odgojnih potreba i njihovu zadovoljenju u sklopu dostupne kulturne ponude. Potrebno je rasvijetliti njegov doprinos pedagogiji, ne samo u hrvatskim već i u svjetskim relacijama te uvidjeti koliko je njegovo djelo inspirativno za sadašnju preobrazbu hrvatskoga školskoga sustava.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija