Pregled bibliografske jedinice broj: 838008
Kontrolirani eksperiment stope otvaranja u marketinškim kampanjama putem e-pošte
Kontrolirani eksperiment stope otvaranja u marketinškim kampanjama putem e-pošte // Tržište : časopis za tržišnu teoriju i praksu, 28 (2016), 1; 93-109 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 838008 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kontrolirani eksperiment stope otvaranja u marketinškim kampanjama putem e-pošte
(Open-Rate Controlled Experiment in E-Mail Marketing Campaigns)
Autori
Biloš, Antun ; Turkalj, Davorin ; Kelić, Ivan
Izvornik
Tržište : časopis za tržišnu teoriju i praksu (0353-4790) 28
(2016), 1;
93-109
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
kontrolirani eksperiment; A/B split test; marketinške kampanje putem e-pošte; newsletter
(controlled experiment; A/B split test; E-mail marketing campaigns; newsletter)
Sažetak
Svrha – Glavna svrha ovoga rada jest testiranje metodologije kontroliranoga eksperimenta (A/B split) na marketinškim kampanjama putem e-pošte na B2C tržištu. Metodološki pristup – Marketinške tehnike putem e-pošte činile su značajnu cjelinu metodologije e-marketinga od ranih internetskih dana sredine devedesetih godina prošloga stoljeća. Od samih početaka primjene interneta u poslovne svrhe e- pošta bila je jedna od najčešće korištenih komunikacijskih tehnika na B2B, ali i na B2C tržištima. Uslijed značajne količine neželjene pošte i jačanja internetskog komunikacijskog zagušenja, neki su počeli sumnjati u njezinu uporabnu vrijednost kao marketinškog komunikacijskog kanala, dok su drugi počeli raditi na usavršavanju same komunikacijske poruke. Uložen je napor da bi se usavršila kvaliteta poruke i bolje razumijevanje onoga što očekuju korisnici. Jedna od najčešće korištenih tehnika testiranja pojedinačnih elemenata poruke e-pošte jest kontrolirani eksperiment. Rezultati i implikacije – Ovaj rad proučava nekoliko kontroliranih eksperimenata na specifičnom B2C tržištu u Republici Hrvatskoj. U radu je istraženo korisničko ponašanje na bazi nekoliko elemenata newslettera poput vremena slanja, dana slanja, imena pošiljatelja i teme poruke. Uz pomoć specijaliziranog softvera MailChimp testirana je razina otvaranja poruke, razina klikova na poveznice unutar poruke i nekoliko dodatnih pokazatelja. Korišten je N – 1 dvostruki proporcijski test koristeći prilagođeni Waldov interval pouzdanosti oko razlike u proporcijama za usporedbu stope otvaranja u kontroliranom eksperimentu između grupa. Ograničenja – Kontrolirani eksperimenti (A/B split testovi) pokazali su značajan potencijal za mjerenje ponašanja i preferencija pretplatnika, iako nekoliko evidentnih ograničenja (opseg seta podataka, poteškoće kod usporedbe) označavaju jasnu potrebu za standardizacijom na upravljačkoj i znanstvenoj razini. Doprinos – Rad pruža ažuran pregled literature efektivnosti marketinga putem e-pošte, opisuje i testira metodologiju i metriku mjerenja kampanja putem e-pošte i upućuje na nekoliko značajnih smjernica za daljnja istraživanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Osijek
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
- EconLit