Pregled bibliografske jedinice broj: 837889
Bajka Jagor Ivane Brlić-Mažuranić kao ishodište za pedagoško i evolucijsko-psihološko razmatranje „Pepeljuga efekta“
Bajka Jagor Ivane Brlić-Mažuranić kao ishodište za pedagoško i evolucijsko-psihološko razmatranje „Pepeljuga efekta“ // Međunarodna znanstvena konferencija Stoljeće Priča iz davnine Ivane Brlić-Mažuranić : knjiga sažetaka = International scientific conference A century of Ivana Brlić-Mažuranićʾs tales of long ago : book of abstracts / Engler, Tihomir ; Kos-Lajtman, Andrijana ; Kujundžić, Nada (ur.).
Zagreb: Hrvatska udruga istraživača dječje književnosti, 2016. str. 36-37 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 837889 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Bajka Jagor Ivane Brlić-Mažuranić kao ishodište za pedagoško i evolucijsko-psihološko razmatranje „Pepeljuga efekta“
(The fairy tale “Yagor” by Ivana Brlić-Mažuranić as an origin for an analysis of the “Cinderella effect” from pedagogy and evolutionary psychology)
Autori
Dadić, Katarina ; Pušić, Bruno
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Međunarodna znanstvena konferencija Stoljeće Priča iz davnine Ivane Brlić-Mažuranić : knjiga sažetaka = International scientific conference A century of Ivana Brlić-Mažuranićʾs tales of long ago : book of abstracts
/ Engler, Tihomir ; Kos-Lajtman, Andrijana ; Kujundžić, Nada - Zagreb : Hrvatska udruga istraživača dječje književnosti, 2016, 36-37
ISBN
978-953-57604-2-9
Skup
Međunarodna znanstvana konferencija Stoljeće "Priča iz davnine" Ivane Brlić-Mažuranić
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 12.10.2016. - 15.10.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
bajka ; evolucijska psihologija ; pedagogija ; stereotip ; „Pepeljuga efekt“
(Cinderella effect ; evolutionary psychology ; pedagogy ; stereotypes)
Sažetak
Bajke, koje se naraštajima čitaju, uz koje djeca odrastaju i uz koje se odgajaju, u značajnoj mjeri doprinose stereotipima o „okrutnosti“ pomajki i/ili poočima prema svojoj nebiološkoj djeci. Autori ovog rada su kao polazište svoje analize koristili hrvatsku bajku Jagor Ivane Brlić- Mažuranić jer se u njoj tematizira navedena problematika. Na tragu svojih zapažanja, autori razmatraju imaju li navedeni stereotipi uporište u stvarnom životu koristeći dva pristupa: pedagoški i evolucijsko-psihološki. Nadalje, u radu su detaljno analizirani i postojeći stereotipi o odnosu pomajke i/ili poočima prema njihovoj nebiološkoj djeci da bi se ustanovilo odrastaju li djeca koja žive s jednim biološkim roditeljem i jednim nebiološkim uistinu u nepovoljnijim obiteljskim uvjetima (međuodnosu) u usporedbi s djecom koja žive s biološkim roditeljima. Isto tako, detaljan pregled recentnih pedagoških i evolucijsko-psiholoških istraživanja o pomajkama i/ili poočimima u značajnoj je mjeri doprinio pedagoškoj evaluaciji navedenog problema kako bi se ustanovilo: a) zašto su postojeći stereotipi o pomajkama i/ili poočimima i njihovom odnosu prema djeci koja im nisu biološka izazov za suvremenu pedagogiju ; b) na koji način suvremena pedagogija može i treba odgovoriti na postojeće probleme jer je, kao znanost, i u službi djelovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb