Pregled bibliografske jedinice broj: 837847
Suvremene slikovnice i emocionalni razvoj djece
Suvremene slikovnice i emocionalni razvoj djece // Međunarodna konferencija povodom obilježavanja 25. godišnjice rada prema pedagogiji Marije Montessori u Hrvatskoj na temu: „Interdisciplinarni pristup razvoju osjetila i osjećaja u djetinjstvu“
Split, Hrvatska, 2016. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 837847 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Suvremene slikovnice i emocionalni razvoj djece
(Contemporary Picture Books and the Emotional Development of Children)
Autori
Batarelo Kokić, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Skup
Međunarodna konferencija povodom obilježavanja 25. godišnjice rada prema pedagogiji Marije Montessori u Hrvatskoj na temu: „Interdisciplinarni pristup razvoju osjetila i osjećaja u djetinjstvu“
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 19.05.2016. - 21.05.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
suvremene slikovnice; emocionalni razvoj djece; razvoj pismenosti
(contemporary picture books; emotional development of children; literacy development)
Sažetak
Osnovni cilj rada je pojasniti važnost emocija u ranoj i predškolskoj dobi i prikazati kako je dobrim odabirom slikovnice moguće pomoći djeci u prepoznavanju, imenovanju i reguliranju osjećaja na društveno prihvatljiv način. Uslijed emocionalnog razvoja dijete uči prepoznavati svoje osjećaje i prilagođavati svoje ponašanje društvenim normama. S druge strane, tehnologijske promjene utječu na knjige i čitalačke navike. Utjecaj tehnologije vidljiv je i na suvremenim slikovnicama, a uslijed čega dolazi i do promjene načina interakcije odrasle osobe i djeteta sa slikovnicom. U radu su uz povijesni prikaz razvoja slikovnica opisane i ključne odlike suvremenih slikovnica, poput promijenjenog odnosa teksta i slike te dodatnih izvedbenih oblika (taktilne, manipulativne i zvučne sastavnice, interaktivne digitalne vizualizacije, prilagodljivi digitalni tekst, simulacije, animacije, 3D grafike). U ranom i predškolskom odgoju naglašava se važnost slikovnice zbog istovremenog društvenog, emocionalnog i literarnog razvoja djeteta. Uz čitanje se vezuju pozitivne emocije, dijete napreduje od slušanja, prema imitaciji, prepoznavanju znakova, prema razumijevanju pisanog teksta. Slikovnice omogućavaju snažno vezivanje i uključivanje djeteta u priču koja je u pozadini slikovnice, a naglašava se i zadovoljstvo i ugoda koju osjećaju djeca prilikom čitanja slikovnica. U ranom odgoju i obrazovanju je važno razumijevati poveznice između osjećaja i razvoja pismenosti, a kako bi se djeci ponudile knjige i strategije koje pozitivno utječu na njihov emocionalni razvoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija