Pregled bibliografske jedinice broj: 837681
Multidisciplinarni pristup u ranoj intervenciji kod djece s oštećenjem sluha – naša iskustva
Multidisciplinarni pristup u ranoj intervenciji kod djece s oštećenjem sluha – naša iskustva // TRANSLACIJSKI PRISTUP U DIJAGNOSTICI I REHABILITACIJI SLUŠANJA I GOVORA - 55 godina SUVAG-a / Dulčić. Adinda (ur.).
Zagreb: Poliklinika SUVAG, 2016. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 837681 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Multidisciplinarni pristup u ranoj intervenciji kod djece s oštećenjem sluha – naša iskustva
(Multidisciplinary approach in early intervention with deaf and hard-of-hearing children – our experiences)
Autori
Bonetti, Luka ; Hrastinski, Iva ; Kuhn, Ninoslava ; Milković, Marina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
TRANSLACIJSKI PRISTUP U DIJAGNOSTICI I REHABILITACIJI SLUŠANJA I GOVORA - 55 godina SUVAG-a
/ Dulčić. Adinda - Zagreb : Poliklinika SUVAG, 2016
ISBN
978-953-7948-01-6
Skup
IX. međunarodni znanstveno-stručni simpozij verbotonalnog sistema
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 19.05.2016. - 21.05.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
djeca s oštećenjem sluha; rana intervencija; multidisciplinarni tim; obitelj
(deaf and hard-of-hearing children; early intervention; multidisciplinary team; family)
Sažetak
Primarna posljedica prirođenog i rano stečenog oštećenja sluha (OS) su teškoće usvajanja komunikacije, jezika i govora koje proizlaze iz teškoća slušanja. Uz navedeno, postoji i rizik pojave nepoželjnihkognitivnih, socioemocionalnih i edukacijskih posljedica. Rana intervencija usmjerena djeci s oštećenjem sluha i njihovim obiteljima ciljano smanjujenavedene rizike pravovremenim i odgovarajućim izlaganjem novorođenčadi/dojenčadi jeziku, bez obzira na modalitet, te aktivnim uključivanjem obiteljskih resursa u habilitaciju.Ovakav pristup pozitivno djeluje na kvalitetu interakcijaizmeđu djeteta i roditelja, te djeteta s okolinom kao i na sve aspekte dječjeg razvoja. Individualiziran multidisciplinarni pristup prilagođen potrebama svakog pojedinog djeteta i obitelji, koji uključuje intenzivan logopedski rad na komunikacijskim, jezičnim, govornim i slušnim vještinama te vještinama čitanja i pisanja, zatim učenje i korištenje hrvatskog znakovnog jezika, primjenu potpomognute komunikacije te psihološko savjetovanje usmjereno na obiteljkroz grupe podrške roditelja načela su i odrednice multidisciplinarne intervencije u Kabinetu za oštećenja sluha Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Članove stručnog tima čine logoped, rehabilitator – učitelj hrvatskog znakovnog jezika i psiholog. U fokusu je logopedski i psihološki(klinički i savjetodavni) rad kojim se osnažujukomunikacijske kompetencijeobitelji, pridonosi unapređenju roditeljskih vještina te smanjuje roditeljski stres, a čime se stvara najpoticajnija moguća atmosfera za razvoj komunikacije, jezika i govora te psihosocijalnih vještina i sposobnosti djeteta. Roditelji su važna karika u radu te je njihova aktivna uloga neophodna za djetetov uspjeh.Redovitim individualnim logopedskim radom s djetetom te grupnim radom s roditeljima stvara se mreža podrške proaktivnih roditelja, detaljno informiranih o očekivanom kognitivnom, jezično-govornom i socio-emocionalnom razvoju djeteta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Socijalne djelatnosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb