Pregled bibliografske jedinice broj: 837627
Poticanje potrošača na odluku kao pristup u potrošačkoj politici
Poticanje potrošača na odluku kao pristup u potrošačkoj politici, 2016., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 837627 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poticanje potrošača na odluku kao pristup u potrošačkoj politici
(NUDGING AS AN APPROACH TO CONSUMER POLICY)
Autori
Petek, Gordana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
22.09
Godina
2016
Stranica
47
Mentor
Dunković, Dario
Ključne riječi
bihevioralna ekonomika; ponašanje potrošača; poticaj; potrošačka politika
(behavioral economics; consumer behavior; nudging; consumer policy)
Sažetak
Bihevioralna ekonomika kao znanstvena disciplina uz pomoć integracije i uvida u psihologiju i kognitivnu psihologiju objašnjava ljudsko ponašanje koje je potaknuto nekim vanjskim ili unutarnjim poticajem. Budući da je usmjerena na ponašanje potrošača, svojim dostignućima ujedno stvara i podlogu za razumijevanje suvremenog koncepta nudginga, odnosno poticanja na odluku. Kao vrlo specifičan spoj bihevioralne znanosti i ekonomije, ideja nudginga je da se uz naglašavanja pojedinih informacija i dalje ostavi pojedincu sloboda u donošenju konačnog izbora. Kroz proces donošenja odluke o izboru se promatra ponašanje potrošača, odnosno svih procesa koji su uključeni prilikom kupovine. S obzirom na to da se značajan dio procesuiranja informacija odvija na nesvjesnim razinama, heuristike su kao mentalni trikovi jedan od bitnih činitelja koji utječu na donošenje odluke. U velikoj mjeri na ponašanje potrošača mogu utjecati pojedinosti koje su na prvi dojam zanemarive i beznačajne. Samim time se i nositelji potrošačke politike suočavaju s brojnim izazovima, kako u odreĎivanju čimbenika koji su pokretači promjena u ponašanju potrošača tako i u regulaciji stanja na tržištu kako bi se zaštitili interesi potrošača. Bihevioralna ekonomika temeljem analize potrošača na tržištu te njihovim odnosom prema istaknutim informacijama u sve većoj mjeri privlači zanimanje nositelja potrošačke politike. Interpretacijom rezultata provedenog istraživanja se tumači uspješnost poticaja potrošača na donošenje odluke, čime se nastoji stvoriti podloga za kreiranje preporuka kako za maloprodajni menadžment tako i za same nositelje potrošačke politike.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija, Sociologija
Napomena
Diplomski studij smjer Trgovina