Pregled bibliografske jedinice broj: 837508
PATHS-RASTEM program u Hrvatskoj: rezultati randomizirane kontrolirane studije u školskom okruženju
PATHS-RASTEM program u Hrvatskoj: rezultati randomizirane kontrolirane studije u školskom okruženju // VI. znanstveno-stručni skup Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici, Filozofski fakultet u Osijeku,
Osijek, Hrvatska, 2016. (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 837508 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
PATHS-RASTEM program u Hrvatskoj: rezultati randomizirane kontrolirane studije u školskom okruženju
(PATHS-RASTEM program in Croatia: Results of randomised controlled trial in school settings)
Autori
Novak, Miranda ; Mihić, Josipa
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Skup
VI. znanstveno-stručni skup Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici, Filozofski fakultet u Osijeku,
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 25.02.2016. - 27.02.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
univerzalna prevencija; školski preventivni programi; socijalno-emocionalne kompetencije
(universal prevention; school preventive programs; socio-emotional competencies)
Sažetak
Cilj ovog rada je izložiti rezultate prve rigorozne evaluacije PATHS-RASTEM programa (Promoting Alternative Thinking Strategies ; Kusché & Greenberg, 1994), univerzalnog kurikuluma za razvoj socijalno-emocionalnih kompetencija koji je bio implementiran u hrvatskim školama. U provedenoj studiji 30 je škola po slučaju podijeljeno na intervencijske i kontrolne škole na način da se u intervencijskim školama tijekom dvije godine provodio PATHS-RASTEM program dok su kontrolne škole primjenjivale standardni kurikulum. Iz uključenih škola, uzorak je obuhvaćao 60 razreda iz kojih je u studiju uključeno ukupno 600 učenika. Učitelji su procjenjivali ponašanja djece u tri točke: na početku prvog razreda, na kraju prvog razreda i na kraju drugog razreda. Mjerene varijable odnosile su se na prosocijalno ponašanje, emocionalnu regulaciju, ponašanja vezana uz učenje, pažnju, hiperaktivnost, opozicionalno ponašanje, agresivno ponašanje, povučenost i sniženo raspoloženje te probleme s vršnjacima. S obzirom na hijerarhijsku prirodu uzorka, u obradi podataka korištena je hijerarhijska linearna regresija na razini razreda. Pokazalo se malo promjena u ponašanju djece na razini cijelog uzorka, no kada je uzorak podijeljen na niskorizičnu i visokorizičnu djecu, utvrđene su promjene u osam od devet promatranih ponašanja kod one djece za koju je bio utvrđen niži rizik. Ova studija uz primjenu univerzalnih programa prevencije ukazuje na potrebu uvođenja selektivnih preventivnih programa koji bi osigurali ciljane promjene za djecu u većem riziku. Isto tako, ova studija pokazala je nešto drugačije rezultate učinkovitosti PATHS programa od ostalih svjetskih studija što može ukazivati na kulturalnu specifičnost.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb